تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
5

دوره‌های سواد رسانه‌ای در دزفول برگزار می‌شود

  • کد خبر : 10126
  • 27 فروردین 1401 - 10:26
دوره‌های سواد رسانه‌ای در دزفول برگزار می‌شود
امید جنوب - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با تاکید بر لزوم ارتقای سطح سواد رسانه‌ای مردم و مسوولان گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول برای برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در شهرستان دزفول برنامه ریزی کرده است.

علیرضا چرخابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: انجمن سواد رسانه‌ای کشور برای برگزاری دوره‌های آموزش سواد رسانه‌ای ویژه مسوولان و مردم اعلام آمادگی کرده و در حال برنامه ریزی برای برگزاری این دوره‌ها در سطح شهرستان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، وی ادامه داد: شرکت مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان در این دوره‌ها هم برای دستگاه مربوطه و هم برای رسانه‌ها و مردم مفید خواهد بود.

چرخابی با اشاره به انتشار اخبار و تصاویر جعلی در فضای مجازی بیان کرد: ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه از این حیث حائز اهمیت است که فرد به راحتی هر خبری را باور و بازنشر نمی‌کند و در مرحله اول باعث آرامش فرد می‌شود. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با بیان اینکه اثربخشی فعالیت‌ها در فضای آرام بیشتر است، اظهارداشت: مطالبه گری اگر در چارچوب قانون باشد حق مردم ستانده می‌شود در غیر این صورت آرامش جامعه به هم می‌خورد.

وی خواستار اتحاد رسانه‌ها برای رفع مشکلات مردم شد و افزود: هماهنگی بین دستگاهی و استفاده درست از ظرفیت رسانه‌ همزمان باعث پیشبرد اهداف دستگاه مربوطه و رشد رسانه می‌شود.

چرخابی ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسوولان توسط رسانه‌ها را ضروری خواند و گفت: گاه یک عملکرد نادرست در انتشار خبر، بازخوردهای زیادی دارد لذا تخصص و تعهد باید در کنار یکدیگر باشند تا خروجی رسانه به نفع جامعه باشد.

وی افزود: داشتن هوش رسانه‌ای علاوه بر سواد رسانه‌ای برای خبرنگاران ضروری است.

خبرنگاران قانون مطبوعات را با دقت مطالعه کنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با تاکید بر اینکه فعالیت رسانه‌ای نیازمند تخصص، تجربه، دانش حرفه‌ای و سواد مرتبط است، گفت: متاسفانه افراد زیادی وارد دنیای رسانه شده‌اند که الفبای این کار را نمی‌دانند از این رو رعایت نکردن قانون کپی رایت به یکی از معضلات دنیای رسانه تبدیل شده است.

وی درج منبع در اخبار را از اصول ابتدایی و مهم خبرنگاری دانست و افزود: رسانه‌ها باید به منظور آشنایی بیشتر با شرح وظایف خود و کاهش دعاوی، قانون مطبوعات را با دقت مطالعه کنند.

چرخابی با بیان اینکه تکنولوژی، سرعت انتقال داده را بالا برده است، اظهارداشت: متاسفانه همین موضوع موجب فاصله گرفتن از منشور اخلاقی شده و گاه دقت و صحت فدای سرعت می‌شود.

وی با اظهار تاسف از ورود برخی مسائل شخصی در فضای مجازی به عنوان مسائل رسانه‌ای افزود: نواقصی در دنیای رسانه وجود دارد که لازم است برای رفع آنها، سواد حرفه‌ای در کنار سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی ارتقا یابد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.