تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

دهکده المپیک در آبادان احداث می شود

  • کد خبر : 10346
  • 01 اردیبهشت 1401 - 11:58
دهکده المپیک در آبادان احداث می شود
امید جنوب - وزیر ورزش و جوانان گفت: طرح مطالعاتی برای احداث دهکده المپیک در آبادان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا سید حمید سجادی بامداد پنجشنبه در جریان بازدید از پروژه های ورزشی آبادان  افزود: طرح مطالعاتی برای احداث دهکده المپیک با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز و ۱۰ میلیارد ریال آن مصوب شده است .

وی اظهار داشت: زمینی با وسعت ۱۰۰ هکتار برای احداث دهکده المپیک در آبادان مورد نظر است که ابتدا خاک شناسی و نوع تملک آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به استعدادهای ورزشی در آبادان گفت: این منطقه سرشار از استعداد است که احداث دهکده المپیک آینده ورزشی این شهر را رقم خواهد زد.

سجادی خواستار بازنگری در خصوص ورزشگاه نیمه کاره پنج مهر آبادان شد و افزود: متاسفانه نوع مصالح ساختمانی به کار رفته و نوع اتفاقات عمرانی به گونه ای بود که عمر جایگاه تماشاگران این ورزشگاه خیلی زود به پایان رسید.

وی بیان کرد: پس از بررسی های لازم تکلیف این ورزشگاه مشخص خواهد شد، این ورزشگاه یا با این حال رها خواهد شد یا پروژه با تزریق اعتبار ادامه خواهد یافت.

وزیر ورزش در ادامه با اشاره به تجهیز سالن واقع در شهر چوئبده آبادان گفت: این سالن سه سال پیش بهره برداری شد که سعی می شود از منابع سایر ارگان ها بخصوص نفت تجهیز این سالن صورت گیرد.

سجادی گفت: همچنبن احداث ۲ زمین چمن مصنوعی در روستاهای آبادان و همچنین تامیت اعتبار جهت احداث زمین چمن مصنوعی در شهر آبادان در برنامه های وزارت ورزش و جوانان است.

وی از خوزستان بعنوان مهمترین استان ورزشی کشور یاد کرد و افزود: این استان در تمامی زمینه ها جز الویت های دولت به شمار می رود و با دستور رئبس جمهور به صورت ویژه در عرصه ورزش نیز پروژه های مهمی در این استان عملیاتی خواهد شد.

سجادی اظهار داشت: تکالیف و انجام وظیفه ورزش در خوزستان طی چند سال اخیر بخوبی انجام نشده که اکنون باید برای پویایی ورزش این استان ۲ برابر گذشته فعالیت کرد.

وزیر ورزش و جوانان خواستار نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی به ۲ تیم صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان شد و افزود: وزیر نفت تا حدودی توانست منابع مالی را برای این ۲ تیم تامین کند و به دنبال راه هایی برای حضور پرقدرت این ۲ تیم مردمی خوزستانی هستیم تا از آب و تاب نیفتند.

سجادی از بلیط فروشی، حق پخش تلویزیونی، فروش بازیکن و اسپانسرینگ را چهار مورد پیشرفت در فوتبال حرفه ای دنیا یاد کرد و افزود: باشگاه ایرانی برای حرفه ای شدن باید این چهار مولفه را الگو قرار دهند هر چند در ماه های اخیر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران با تبلیغات محیطی به منابع مالی خوبی دست یافته اند.

وزیر ورزش و جوانان که ظهر چهارشنبه از طریق فرودگاه ماهشهر وارد خوزستان شد در سفر دو روزه خود به این استان، از پروژه‌های ورزشی ۱۰ شهرستان خوزستان دیدن خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10346

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.