تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
5
در دانشگاه شهرداری اهواز برگزار شد

دانشجو امید و انگیزه کشور است/ لزوم تغییر ساختمان دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز

  • کد خبر : 5996
  • 17 آذر 1400 - 13:25
دانشجو امید و انگیزه کشور است/ لزوم تغییر ساختمان دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز
مراسم روز دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز با حضور رییس دانشگاه، رییس دانشگاه علمی کاربردی استان و سید محسن موسوی زاده عضو شورای شهر اهواز و دیگر فعالین، بزرگان و دانشجویان برگزار شد.

اسماعیل احمدی فر رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز در مراسم روز دانشجو که در محل این دانشگاه برگزار شد ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: نام دانشجو امید و نشاط و انگیزه برای ما در حال حاضر است‌ و این دانشجویان هستند که با ایجاد تحول در تاریخ همواره علم می آفرینند.

وی خطاب به دانشجویان افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید کاری کنید به آن درجه از علومی برسید که وجود ندارد و این نگاه مقام معظم رهبری در رابطه با علم قابل تامل است و علم را همواره باید وسیع در نظر گرفت و برای کسب آن تلاش کرد.

احمدی فر عنوان کرد: امید است با حمایت های شهردار، اعضای شورای شهر و رییس دانشگاه علمی کاربردی استان بتوانیم ساختمان این دانشگاه را تغییر و آن را توسعه بدهیم چرا که این ساختمان متناسب با ظرفیت این دانشگاه نیست‌‌.

 رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز تصریح کرد: دانشگاه شهرداری از همان ابتدا تا کنون با کمترین امکانات چندین سال متوالی در مدیریت شهری و روستایی اول بود و اکنون نیز در مباحث پژوهشی جزو اولین ها هستیم و برای من افتخار بزرگی است.

وی افزود: کلانشهر جنوب کشور و کامل کننده شهرداری این شهر هستیم. آمده ایم نام شهرداری اهواز را بلند تر کنیم و در بحث های مطالعاتی و پژوهشی می توانیم کمک و یار شهرداری باشیم.

احمدی فر گفت: مجموعه دانشگاه شهرداری اهواز هیچوقت نگاه سیاسی نداشته است چرا که اگر داشت این همه کسب مقام ها اتفاق نمی افتاد،  در بحث تعداد دانشجو علیرغم ریزشی که داشتیم باز هم اول هستیم و دغدغه ما همواره تامین شغلی دانشجویان است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز بیان کرد: با توجه به تلاشهای صورت گرفته و موفقیت های موجود، انتظار داریم یک ساختمان مناسب بر اساس معماری ایرانی اسلامی را شاهد باشیم، و از دیگر موفقیت ها این است که کارهایی پژوهشی انجام شده که می توانیم در تولید کمپوست غنی شده کار کنیم.

وی ادامه داد: اگر ساختمان خوب و مناسبی برای دانشگاه شهرداری در نظر گرفته شود قطعا موفقیت ها در بحث کارهای پژوهشی بیشتر خواهد شد.

احمدی فر با اشاره به اساتید برجسته و متخصص  در حوزه شهری این دانشگاه گفت: این دانشگاه متعلق به کشور است و ارثیه کسی نیست و ظلم است اکنون در این شرایط به لحاظ فضا و محیط باشد و معتقدم با توانایی و تخصصی که اساتید این دانشگاه دارند می توانند در کنار شهرداری باشند.

وی گفت: انتظار داریم اساتیدی که در دانشگاه شهرداری  فعال هستند در خود شهرداری پست های مدیریتی به آنها داده شود‌ چرا که از تجربه و تخصص کافی در این حوزه بهره مند هستند.

توسعه دانشگاه شهرداری به نفع شهر اهواز است

همچنین سید محسن موسوی زاده عضو شورای شهر اهواز با حضور در این مراسم ضمن تبریک این روز اظهار کرد: در چهار سال دوره پنجم شورا همواره سعی کردم در کنار دانشجویان و اساتید باشم و اکنون در شورای ششم نیز این تعهد را می دهم و در کنارشان خواهم بود.

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند دانشجویان موتور محرک و پیشران نظام جمهوری اسلامی و آینده سازان کشور هستند و تاکید کرده اند ما فقط دنبال فراگیری علوم دیگران نباشیم و خود تولید کننده علم باشیم نشان از توجه ویژه ایشان به علم و دانشجو است.

موسوی زاده عنوان کرد: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند تا نفس دارم در خدمت علم و دانش و تولید کنندگان علم خواهم بود‌، و وقتی چنین رهبری حکیم و فرزانه داریم  ظلم است اگر به فرمایشاتشان توجه نکنیم و نسبت به کسب علم و دانشجو بی تفاوت باشیم.

عضو شورای شهر اهواز درباره ساختمان این دانشگاه تصریح کرد: این دانشگاه در گذشته یک سرای محله بود که  تبدیل به دانشگاه شد ولی نسبت به توسعه آن کم لطفی شده و لازم است آن را توسعه و گسترش بدهیم.

وی گفت: باید ارتباط شورا و شهرداری بیشتر شود تا بتوانیم این مرکز علمی و پژوهشی که پشتوانه عظیمی برای شهرداری اهواز و استان است را تقویت و از آن در جهت توسعه و عمران شهر استفاده کنیم.

بیش از هر زمان دیگری به حضور دانشجویان نیاز داریم

رحیم قاسمیه رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان با حضور  در این مراسم، ضمن تبریک این روز اظهار کرد: دانشجو های کشور ایران اسلامی در همه زمینه ها پیشگام بوده اند و این بزرگترین افتخار برای ماست.

وی افزود: دانشجو آرمانگراست یعنی به هدفی کوچک قناعت نمی کند و آرزویش این است به  هدفی بسیار بالا و چالش برانگیز برسد.

قاسمیه تصریح کرد: روحیه پاک و عدالت خواهانه دانشجویان باعث می‌شود که بهترین قشر برای تکیه کردن باشند تا کشور به پیشرفت برسد و چیزی که از دانشجویان انتظار داریم این است تا برای ساختن کشور در همه عرصه ها آماده باشند‌.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان بیان کرد: در زمان جنگ شاهد حضور دانشجویان بوده ایم و در زمینه سازندگی باز هم به همین ترتیب و عملکرد آن ها باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و خوشبختانه زمان نشان داده که اینگونه است.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به حضور دانشجویان نیاز داریم، گفت: برای اینکه تحریم های ظالمانه را پشت سر بگذاریم به کمک دانشجویان و فکرهای پاک و نوآورانه آن ها احتیاج داریم و تجربه نشان داده است که می‌توانیم به خوبی به جوانان تکیه کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان بیان کرد: به خداوند تکیه کنیم و به نیروهای خود و جوانان اعتماد داشته باشیم. امیدوارم همیشه این توان را داشته باشیم که به کشور خود خدمت کنیم.

قاسمیه تاکید کرد: همه باید یه فکر خدمت به اسلام و ملت بزرگ ایران باشیم ما تکلیفی بر گردن داریم که باید ادایش کنیم نه اینکه کشور برایمان کاری کند و بدانیم ما باید برای کشور کاری کنیم و این تفکر را باید در دانشجویان خود نهادینه کنیم‌‌.

گفتنی است، در پایان مراسم، شعرخوانی توسط یکی از دانشجویان برگزار شد و برخی از دانشجویان نیز به بیان دغدغه های خود پرداختند و از دانشجویان برجسته و فعال این دانشگاه تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5996

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.