تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
11

خوزستان مستعد پیشرفت در بخش کشاورزی و گلخانه ای است/ بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در اندیمشک

  • کد خبر : 8978
  • 09 اسفند 1400 - 23:08
خوزستان مستعد پیشرفت در بخش کشاورزی و گلخانه ای است/ بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در اندیمشک
رئیس هئیت مدیره شرکت کشت و صنعت گوزن زرد تصریح کرد: کشت محصولات استوایی هم به لحاظ اقتصادی و هم در حوزه کشت نیز برای صادرات به دیگر کشورها در حوزه خلیج فارس نیز موثر هستند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب،  جباری رئیس هئیت مدیره شرکت کشت و صنعت گوزن زرد با حضور در نمایشگاه کشاورزی اهواز در جمع خبرنگاران از احداث بزرگترین شهرک گلخانه‌ای میوه‌های استوایی‌ای کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه پشمینزار شهرستان اندیمشک خبر داد.

وی اظهار کرد: حوزه کاری ما در بخش گلخانه و توسعه میوه های استوایی است و به طور اختصاصی روی کشت میوه پاپایا فعالیت می کنیم.

جباری ادامه داد: همچنین روی دیگر گونه های درختی میوه های استوایی و گرمسیری مانند موز پایه کوتاه و دیگر موارد که در تلاش توسعه آنها در خوزستان هستیم فعالیت و تحقیق های خوبی صورت گرفته است.

رئیس هئیت مدیره شرکت کشت و صنعت گوزن زرد تصریح کرد: کشت این نوع محصولات هم به لحاظ اقتصادی و هم در حوزه کشت نیز برای صادرات به دیگر کشورها در حوزه خلیج فارس نیز موثر هستند.

جباری بیان کرد: بیش از سه سال تحقیقات صورت گرفته علاوه بر میوه استوایی پاپایا؛ کشت آزمایشی چند گونه دیگر میوه‌های گرمسیری که مطابق با شرایط اقلیمی منطقه هستند این شهرک گلخانه‌ای انجام گرفته که از جمله آن درخت موز پایه کوتاه است که خوشبختانه باردهی بسیار خوبی داشته است.

وی گفت: با حمایت های لازم از سوی جهاد کشاورزی در غرفه جهاد هستیم و راستای کاهش هزینه های کشت اقدامات موثری انجام شده و در آینده ای نزدیک توسعه کشت میوه های استوایی و گرمسیری در خوزستان را شاهد خواهیم بود.

جباری با بیان اینکه نیاز است سرمایه گذاران راهنمایی شوند و در این حوزه کار کنند، عنوان کرد: امروزه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و گلخانه ای  توجیه اقتصادی بسیاری از دیگر بخش های صنعت دارد.

رئیس هئیت مدیره شرکت کشت و صنعت گوزن زرد اظهار کرد: هدف ما تولید محصول سالم و ارگانیک است و از کودهای ارگانیک استفاده می شود، تا بتوانیم استانداردهای لازم را رعایت کرده باشیم و صادرات قابل توجهی نیز داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه کمتر از ۹ ماه آینده اولین برداشت ما است، توضیح داد: در شهرک‌ گلخانه ای که حدود ۳۱و نیم هکتار است بیش از ۲۰ هکتار پاپایا بنا است کشت شود ،  کار مطالعاتی روی بیش از بیست مدل میوه‌های استوایی انجام شده تا علاقمندان را برای ترویج و کشت میوه‌های استوایی راهنمایی کنیم.

جباری یادآور شد: خوزستان در بخش کشاورزی بسیار مستعد است و با برگزاری چنین نمایشگاه و سمینارهایی می توانیم جهت معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و گلخانه ای، جوانان و علاقمندان و سرمایه گذاران را راهنمایی کنیم چرا که الگوی بیشتر کشورهای توسعه یافته سرمایه گذاری در کشاورزی است و توجیه اقتصادی بیشتری دارد.



لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.