تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
5
دبیر شورای گفت ‎وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان:

خوزستان در پایش ملی بهبود محیط کسب و کار جایگاه نگران کننده‌ای دارد

  • کد خبر : 2844
  • 20 شهریور 1400 - 10:58
خوزستان در پایش ملی بهبود محیط کسب و کار جایگاه نگران کننده‌ای دارد
امید جنوب - دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: این استان در پایش ملی بهبود محیط کسب و کار جایگاه نگران کننده‌ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، شهلا عموری جمعه در نشست مشترک ستاد تنظیم بازار و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان در سرسرای استانداری افزود:نتیجه پایش ملی بهبود محیط کسب و کار استان خوزستان در مقایسه با شاخص های ملی طی سال های ۹۵ تا ۹۹ نشان می دهد که در جایگاه نگران کننده و نامناسبی قرار داریم.

وی اظهار داشت: آخرین بررسی شاخص های مربوط به بهبود محیط کسب و کار مربوط به بهار سال جاری است که تغییرات ایجاد شده در بررسی مولفه ها نشان دهنده وضعیت نامناسب فعالیت های اقتصادی این استان است.

عموری بیان کرد: نتیجه این بررسی ها از طریق پرسشنامه هایی که در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار می گیرد احصا می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز بیان کرد: غیرقابل پیش بینی بودن و تغییر در قیمت مواد اولیه و محصولات به عنوان مهمترین مولفه در ایجاد چالش برای فعالان اقتصادی خوزستان محسوب می شود.

دبیر شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان اظهار داشت: بی ثباتی قوانین، مقررات و رویه های اجرایی ناظر بر کسب و کارها همچنین دشواری تامین منابع مالی از بانک ها به عنوان ۲ مولفه مخل در بهبود فضای کسب و کار استان خوزستان شناخته شده اند.

عموری با بیان اینکه همواره موضوع بیکاری به عنوان دغدغه مسئولان استانی و ملی بیان می شود گفت: باید توجه داشت که بهبود محیط کسب و کار و حمایت از بخش خصوصی می تواند مسیر مورد نظر برای کاهش نرخ بیکاری در خوزستان را تسهیل کند.

افزایش ۳۹ درصدی قیمت مرغ در خوزستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این نشست گفت: قیمت مرغ کشتار روز در این استان در ۶ ماه گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است.

امیر حسین نظری افزود:دلایل مختلفی در چند ماه اخیر باعث افزایش چشمگیر قیمت مرغ در خوزستان شده است که از جمله می توان به افزایش قیمت جوجه یکروزه و نهاده ها اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به نیاز روزانه خوزستان روزانه باید ۴۰۰ تن مرغ کشتار روز در این استان تولید شود اما در حال حاضر روزانه فقط ۲۰۰ تن تولید می شود.

رییس سازمان صمت خوزستان در ادامه گفت: در بسیاری از کالاها در استان دچار افزایش قیمت بوده ایم، شیر ۵۰ درصد، حبوبات ۳۹ درصد و روغن نیز تا ۴۹ درصد افزایش قیمت داشته اند.

نظری با اشاره به افزایش بازرسی ها در سطح بازار استان بیان کرد: در۲ بخش لبنیات و میوه و تره بار که بیشترین افزایش قیمت و تخلف را شاهد بوده ایم بازرسی ها در ۶ ماه گذشته افزایش یافت ، در بخش مواد لبنی ۶ هزار بازرسی در ۶ ماه گذشته در استان انجام گرفت و ۲۲۰ پرونده تخلف تشکیل شد و در بخش میوه و تره بار نیز ۱۴ هزار بازرسی انجام گرفت و ۲۹۳ پرونده تشکیل شد.

نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان امروز به صورت مشترک با جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برگزار شد تا استاندار جدید با نوع فعالیت و عملکرد این ۲ بخش آشنا شود.

استاندار سابق خوزستان نیز در این نشست حضور داشت و برای همراهی و کمک به استاندار جدید برای حل مشکلات استان اعلام آمادگی کرد.

در خوزستان ۸۰۰ واحد مرغداری فعال وجود دارد که روزانه ۲۰۰ تن مرغ کشتار روز را برای استان تامین می کنند، نیاز مصرفی خوزستان در این کالا روزانه ۴۰۰ تن است که تلاش می شود برای جبران این کمبود از استان های دیگر مرغ وارد استان شود.

قیمت مرغ کشتار روز در چند هفته گذشته در خوزستان تا هر کیلوگرم ۴۲۰ هزار ریال نیز افزایش یافت که با اقداماتی که صورت گرفت در حال حاضر به ۳۲۰ هزار ریال کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2844

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.