تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
5
دبیر فدراسیون سوارکاری:

خوزستان از قطب‌های صنعت اسب کشور است / جهاد کشاورزی حل مشکل نهاده‌های دامی را در اولویت بگذارد

  • کد خبر : 8614
  • 30 بهمن 1400 - 11:48
خوزستان از قطب‌های صنعت اسب کشور است / جهاد کشاورزی حل مشکل نهاده‌های دامی را در اولویت بگذارد
امید جنوب- دبیرکل فدراسیون سوارکاری اعتقاد دارد، خوزستان یکی از قطب‌های صنعت اسب کشور است.

مهدی ختار در گفت‌وگو با خبرنگاران، در حاشیه هفته ششم مسابقات اسب‌دوانی کشور، اظهارکرد: خدا را شکر مسابقات زمستانه خوزستان پس از چند سال وقفه با زحمات و همکاری همکارانم در معاونت اسب‌دوانی کشور و هیات سوارکاری خوزستان و همچنین مسئولان این استان مجددا از سر گرفته شد. در حال حاضر شش هفته از این رقابت‌ها برگزار شده است و جوایز بسیار خوبی در این مسابقات اهدا شد و شاهد حضور چابک‌سواران خوبی بوده‌ایم. خوشبختانه سوارکارانی از استان‌های فارس، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان در این مسابقات حضور داشته‌اند و امیدوارم که این رقابت‌ها تداوم داشته باشد و با تداوم این رقابت‌ها نیز سال آینده شاهد حضور استان‌های بیشتری باشیم.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، وی در واکنش به انتظار علاقه‌مندان سوارکاری در خوزستان به حضور پیش از این فدراسیون در مسابقات اسب‌دوانی اهواز، گفت: خود من دو ماه پیش در استان خوزستان حضور پیدا کردم و از محل همین مسابقات بازدید داشتم و آقای ایگدری، معاونت اسب‌سواری فدراسیون نیز چند هفته متوالی در استان خوزستان حضور پیدا کرد و در جریان روند آماده‌سازی محل مسابقه بود. فدراسیون همیشه حضور داشته است و تلاش می‌کند که مسابقات به نحواحسن برگزار شود و از ابتدا نیز قرار بر این بود که آقای خلیلی، رئیس فدراسیون هفته پایانی در محل مسابقات کورس خوزستان حاضر شود و ان‌شاءالله این مهم انجام می‌شود. فدراسیون در بیشتر مسابقاتی که در استان برگزار می‌شود، حاضر خواهد شد و به نظر من جای گله‌گی باقی نمی‌ماند. البته خواسته علاقه‌مندان به این رشته در خوزستان به جا بوده و وظیفه ما است که حضور پیدا کنیم زیرا استان خوزستان یکی از قطب‌های صنعت اسب کشور است و من به شخصه به این موضوع معتقد هستم. به نظر من استان خوزستان جزو استان‌های محروم ما هم در زمان جنگ و هم بعد از زمان جنگ است و ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم هر کاری که ممکن است را برای این استان انجام دهیم.

دبیرکل فدراسیون سوارکاری در پاسخ به این سوال که در بحث تامین نهادهاهای دامی، فدراسیون تاکنون چه اقدامی داشته است؟ گفت: متأسفانه در سراسر کشور با این مشکل مواجه هستیم و تلاش و رایزنی‌های لازم را با وزارت جهاد کشاورزی داشته‌ایم و امیدواریم این مشکل بزرگ در سراسر کشور را حل کنیم. اما واقعا در این زمینه از فدراسیون کاری برنمی‌آید و دوستان در وزارت جهاد کشاورزی باید حل مشکل نهاده‌های دامی را جزو اولویت‌های خود قرار دهند.

وی همچنین درباره بحث هویت‌گذاری اسب‌ها خاطر نشان کرد: متولی این کار فدراسیون سوارکاری است و اسب‌های ورزشی که قرار است در مسابقات شرکت کنند باید هویت آن‌ها در معاونت فنی فدراسیون ثبت شوند. ما فراخوان داده‌ایم که اسب‌هایی که قبلا توسط جهاد کشاورزی هویت‌گذاری شده‌اند، مالکان آن‌ها مراجعه کرده تا ثبت هویت اسب‌هایشان از طریق فدراسیون انجام شود تا بتوانند در مسابقات شرکت کنند.

ختار در پایان عنوان کرد: از جمله برنامه‌های فدراسیون تا پایان سال می‌توان به مسابقات زیبایی در خوزستان اشاره کرد، ضمن این‌که بزرگ‌ترین چالش پیش روی مسابقات بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا یک تیم خوب از ایران راهی این رقابت‌ها شود. همچنین تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا چشم‌انداز فدراسیون در سال ۱۴۰۰ که تاکنون نیز خوب پیش رفته است تا پایان سال به خوبی انجام شود و در نهایت خودمان را برای سال آینده آماده می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.