تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
8
مدیر تعاون روستایی خوزستان خبر داد:

خرید ۱۵ هزار و ۶۶۲ تن گندم بذری برای کشت پائیزه/ بذر گندم بوجاری و آماده توزیع میان کشاورزان است

  • کد خبر : 4489
  • 28 مهر 1400 - 20:02
خرید ۱۵ هزار و ۶۶۲ تن گندم بذری برای کشت پائیزه/ بذر گندم بوجاری و آماده توزیع میان کشاورزان است
امید جنوب - مدیر تعاون روستایی خوزستان از امادگی کامل شبکه تعاون روستایی برای تامین و توزیع بذر مورد نیاز کشاورزان جهت کشت پائیزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان محمد امین معین راد گفت: کشت پائیزه استراتژیک ترین و مهمترین فعالیت کشاورزی کشور و خوزستان به شمار می رود که هزاران هکتار از اراضی کشاورزی استان و کشور به زیر کشت گندم و کلزا می رود و بسیاری از نیازهای غذایی مردم را تامین می نماید.
وی ادامه داد: از این رو توجه به تامین نیاز کشاورزان در خصوص نهاده های کشاورزی از جمله کود و بذر و سم و … یکی از دغدغه ها و اولویت های کاری تعاون روستایی خوزستان می باشد.
مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان داشت: تامین بذر گندم به عنوان بزرگترین کشت پائیزه یکی از فعالیت های تعاون روستایی بوده که خوشبختانه تاکنون موفق به خرید ۱۵هزار ۶۶۲ تن گندم بذری شده ایم و از این میزان ۲ هزار و ۸۴۴ تن بوجاری شده و مابقی به سرعت در حال بوجاری شدن است.
معین راد گفت: در حال حاضر ۱۷۵۲ کیسه گندم بذری آماده توزیع میان کشاورزان شده است و روزانه این روند در ۶ شهرستان تولیدی ما در حال انجام است.
وی گفت: هم اکنون ۱۷۴۲ تن گندم بذری در شهرستان شوشتر موجود است که ۵۳۲ تن بوجاری شده است، در دزفول این رقم به ۷ هزار و ۴۱۸ تن می رسد که ۹۵۰ تن آن بوجاری شده است، در اهواز ۲ هزار و ۳۲۷ تن خریداری و ۴۳۷ تن بوجاری شده است، در شوش ۸۲۳ تن خریداری و ۱۵۰ تن بوجاری شده است، در بهبهان ۱۳۳۰ تن خریداری و ۳۰۰ تن بوجاری شده است و در اندیمشک ۲ هزار و ۲۲ تن خریداری و ۴۸۴ تن بوجاری شده است.
مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: لازم به ذکر است که در سال گذشته تولید و فرآوری انواع بذور اصلاح شده توسط تعاون روستایی رقمی معادل ۱۳ هزار و ۱۱۸ تن بوده و همچنین توزیع انواع بذور اصلاح شده ۲۶ هزار تن بوده است که امیدواریم در سال جاری و در پایان کشت پائیزه این رقم با افزایش نسبت به سال گذشته روبه رو باشد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4489

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.