تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
5

خرید خرمای تضمینی در شادگان شتاب گرفت

  • کد خبر : 3964
  • 17 مهر 1400 - 12:40
خرید خرمای تضمینی در شادگان شتاب گرفت
امید جنوب - رییس اداره تعاون روستایی شادگان گفت: روند خرید تضمینی خرما در شادگان نسبت به روزهای گذشته شتاب بیشتری گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، سید ماجد موسوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: خرید خرما با رعایت دقیق ابلاغیه و دستورالعمل فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در راستای حمایت از نخلداران شادگانی و وظایف حمایتی این سازمان تا ۳۰ مهر ماه سال جاری ،با رعایت دقیق استانداردهای خرید و نگهداری این محصول ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در روزهای گذشته به دلیل کمبود انبار در شادگان روند خرید خرما با تاخیر صورت گرفت ولی اکنون با اضافه شدن انبار در سطح شهرستان این روند شتاب بیشتری به خود گرفته است.

رییس اداره تعاون روستایی شادگان گفت: سه مرکز آبشار، خزان و شاداب خرید محصول خرما از نخلداران شادگانی را با قیمت مصوب و تضمینی بر عهده داشتند که یک انبار دیگر در بخش دارخوین نیز برای شتاب در خرید خرما به انبارهای شهرستان اضافه شد.

موسوی بیان کرد: همچنین هزینه کرایه به کشاورزانی که قصد فروش محصول خود در شهر اهواز را دارند به آنها پرداخت خواهد شد تا محصول آنان روی زمین نماند.

وی افزود: تاکنون حدود پنج هزار تن خرما از کشاورزان شادگانی خریداری شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه این میزان به بیش از ۱۵ هزار تن برسد.

شهرستان شادگان دارای ۱۴ هزار هکتار نخلستان با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نخل است که از این سطح ۱۲ هزار و ۲۰۰ هکتار آن بارور و ۲ هزار هکتار آن غیر بارور هستند.

شادگان یکی از مراکز عمده تولید خرما از جمله استعمران، گنطار ، بریم، برحی، و اشگر است. 

استان خوزستان جزو سه استان اول در تولید خرمای کشور است و بیشترین سهم تولید خرمای استعمران را به خود اختصاص داده است که ارزش صادراتی بالایی دارد. 

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3964

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.