تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
5

خرید تضمینی گندم و کلزا در خوزستان از ۲۷۹هزار تن فراتر رفت

  • کد خبر : 10437
  • 05 اردیبهشت 1401 - 12:36
خرید تضمینی گندم و کلزا در خوزستان از ۲۷۹هزار تن فراتر رفت
امید جنوب - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:۲۵۰هزار تن هزار تن گندم و ۲۹هزار تن دانه روغنی کلزا به قیمت تضمینی در ۲ هفته شروع برداشت این ۲ محصول راهبردی در خوزستان خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا، امید جهان نژادیان اظهار کرد:برداشت و خرید گندم و کلزا در ۱۶۲ مرکز خرید تعاون روستایی و غله در خوزستان دریک دوره ۴۰روزه انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون برداشت و خرید گندم و کلزا در مناطق جنوبی ، جنوب شرقی و شرق خوزستان ، غرب ، مرکز و برخی مناطق شمالی در حال انجام است پیش بینی کرد امسال در مجموع یک میلیون تن گندم و ۶۵هزار تن کلزا به قیمت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.
پارسال میزان خرید تضمینی گندم در خوزستان ۱.۱ میلیون تن و کلزا اندکی بیش از ۱۰۰هزار تن بود که این آمار خرید ، خوزستان را در جایگاه نخست کشوری قرار داد.
به گزارش ایرنا قیمت تضمینی هرکیلوگرم دانه روغنی کلزا ۱۵۰هزار ریال و گندم ۱۱۵هزار ریال با احتساب جایزه است.
غله و خدمات بازرگانی خوزستان برای کشاورزانی که امسال کشت قراردادی گندم انجام دادند ومحصول خود را به سیلوهای استاندارد و کارخانه های آرد تحویل دهند ۴۰۰ریال به ازای هرکیلوگرم به عنوان هزینه حمل پرداخت می کند.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، فراورده های دامی وعسل ، معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور ، در جایگاه نخست قرار دارد.
در ۲ سال بروز خشکسالی ، کم آبی و ناکافی بودن آب ذخایر سدهای استان ، تولید بخش کشاورزی خوزستان دست کم ۲۵درصد کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10437

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.