تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

خانواده‌های بیماران مبتلا به اُتیسم در لالی، مسجدسلیمان و اندیکا تجلیل شدند

  • کد خبر : 8288
  • 16 بهمن 1400 - 10:46
خانواده‌های بیماران مبتلا به اُتیسم در لالی، مسجدسلیمان و اندیکا تجلیل شدند
امید جنوب- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لالی گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر از خانواده های دارای بیمار مبتلا به اُتیسم در شهرستان های لالی، مسجدسلیمان و اندیکا از سوی بسیج جامعه پزشکی این شهرستان تجلیل شد.

سرگرد پاسدار قاسم گوروی شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:این مراسم با هدف توجه به این بیماران و کمک به درمان آنها از سوی بسیج جامعه پزشکی و ریاست بیمارستان امید لالی همچنین پشتیبانی بسیج سازندگی ، بسیج ادارات و شرکت نفت مسجدسلیمان در لالی برگزار شد.
وی افزود:خانواده های دارای بیمار اُتیسم  صبورانه در کنار فرزندان و عزیزانشان ایثار کرده و از آنها نگهداری می کنند که جا دارد توجه بیشتری به آنها شود.
در  شهرستان های لالی ، مسجدسلیمان و اندیکا ۳۶ بیمار مبتلا به اُتیسم زندگی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، به گفته معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان یک هزار و ۲۸۳ کودک مبتلا به اختلال طیف اُتیسم در خوزستان شناسایی شده که دارای پرونده توانبخشی در بهزیستی هستند.

اُتیسم یا درخودماندگی یک اختلال عصبی رشدی با شاخص‌های نقص در ارتباط اجتماعی، رفتارهای کلیشه‌ای، مشکلات درک شناختی و خزانه رفتاری، حرکتی و کلامی محدود است.

به گفته کارشناسان، ۷۵ تا ۸۸ درصد بچه‌هایی که در طیف اُتیسم قرار دارند، علامت‌هایی از این اختلال را در ۲ سال نخست زندگی‌ نشان می‌دهند.

مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد علائم اُتیسم در اولین سال زندگی کودک قابل شناسایی هستند و تشخیص زودهنگام می‌تواند کیفیت زندگی کودک را تا اواخر زندگی بهبود بخشد.

استان خوزستان دارای ۶ پایگاه فعال غربالگری اختلال طیف اُتیسم در شهرستان‌های اندیمشک ، ماهشهر ، امیدیه و سه پایگاه در اهواز است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.