تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
4
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان:

حفظ سلامت مردم اولویت آیین‌های عزاداری محرم در خوزستان است

  • کد خبر : 1367
  • 19 مرداد 1400 - 9:39
حفظ سلامت مردم اولویت آیین‌های عزاداری محرم در خوزستان است
امید جنوب - فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان بر حفظ سلامت مردم در برگزاری آیین های عزاداری ایام محرم و صفر تاکید کرد و گفت: حفظ سلامت مردم اولویت آیین‌های عزاداری محرم در استان خوزستان است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، ولی اله حیاتی دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی در خصوص برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم و صفر در خوزستان اظهار داشت: دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم عزاداری ایام محرم و صفر به هیات ها ابلاغ شده و هماهنگی لازم برای برگزاری مراسم عزاداری با حفظ سلامت شهروندان لحاظ شده است.

وی افزود: با هدف تعادل بخشی میان حفظ سلامت شهروندان و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان تمام تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم محرم با شرایط کرونایی در سطح استان اندیشیده شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونای استان خوزستان گفت: در ذیل قرارگاه عملیاتی، کمیته مراسم محرم و صفر با مسئولیت مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان تشکیل و اقدام لازم برای برگزاری مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین جلساتی با حضور فرمانداران و بخشداران سراسر استان، نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، هیات های مذهبی، مداحان و خطبا برگزار و پروتکل های بهداشتی ایام محرم برای آنها تشریح شد همچنین از طریق صدا و سیمای مرکز استان و فضای مجازی نیز اطلاع رسانی کافی صورت گرفته است.

حیاتی بیان کرد: از ظرفیت مدارس، دانشگاه‌ها و فضاهای باز استان در برگزاری مراسم هیات های مذهبی استفاده می شود همچنین هیات ها حداکثر تا سقف ۲ ساعت مجاز به برگزاری مراسم عزاداری هستند.

وی ادامه داد: مراسم ایام محرم در خوزستان متفاوت با سایر نقاط کشور است لذا تمام سعی خود را می کنیم تا این مراسم در بهترین حالت برگزار شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونای خوزستان گفت: از ظرفیت هیات های مذهبی در بخش سفیران سلامت و مراقبان بهداشتی کمک گرفته شده همچنین اکیپ های بهداشتی  بر مراسم نظارت داشته و کار توزیع ماسک را در دستور کار دارند.

وی افزود: اکیپ های ویژه‌ای از طرف سازمان تبلیغات اسلامی و قرارگاه عملیاتی ستاد کرونای استان به منظور نظارت بر اجرای پروتکل ها در هیات ها تشکیل شده که روزانه ارزیابی خود را به قرارگاه عملیاتی استان اعلام می کنند.

حیاتی گفت: با توجه به اینکه تعداد مبتلایان، بستری و فوتی ها در استان خوزستان در حال افزایش است از مردم خوزستان درخواست داریم در  برگزاری مراسم محرم نهایت همکاری را در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.

وی افزود: از مردم استان خوزستان انتظار داریم ضمن رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری  امسال را با ظرفیت یک‌ سوم در فضای باز برگزار کنند.

در حال حاضر ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1367

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.