تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

جزئیات قانون جدید استخدام در آموزش و پرورش

  • کد خبر : 7277
  • 14 دی 1400 - 11:00
جزئیات قانون جدید استخدام در آموزش و پرورش
امید جنوب _ قاسم احمدی‌لاشکی، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش از وضع قانونی جدید برای استخدام معلمان در این ارگان دولتی خبر داد.

به گزارش امید جنوب ، قاسم احمدی‌لاشکی، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام این موضوع که تلاش برای اخذ مجوز برگزاری آزمون از سازمان امور اداری استخدامی ادامه دارد، گفت: دفترچه آزمون تهیه و به سازمان سنجش تحویل داده شده است؛ طی دو ماه آینده آزمون برگزار خواهد شد.

گفتنی است اسامی پذیرفته شدگان ۲ تا ۳ برابر ظرفیت پذیرش اعلام خواهد شد، اما در نهایت تعداد ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر از متقاضیان برگزیده می‌شوند.

به گفته لاشکی، متقاضیان بر اساس بوم هر استان پذیرفته می‌شوند؛ بنابراین اگر هر یک از افراد منتخب، به هر دلیل جابه‌جا شده و به استان دیگری بروند، استخدام‌شان قطع و فردی دیگر جایگزین خواهد شد.

پذیرفته‌شدگان آزمون، دوره‌ای یکساله در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی می‌گذرانند و از مهرماه ۱۴۰۱ استخدام آموزش و پروش شده و درس خواهند داد.

وضعیت بیمه معلمان چه می‌شود؟

احمدی‌لاشکی به بیمه معلمان نیز اشاره کرد و گفت: از معلمان تعهد خدمتی گرفته می‌شود که طی ۱۰ سال در مدارس همان استان تدریس کنند. برای مشکل کم شدن حقوق و بیمه معلمان خرید خدمات، نامه‌ای به رئیس جمهور و مجلس ارسال شده است تا اعتبار حقوق این معلم‌ها به صورت کامل پرداخت شود. از مجلس هم پیگیر رای دیوان محاسبات برای تغییر بیمه معلمان خرید خدمات هستیم که بر این اساس، حداکثر کار معلمان خرید خدماتی از ۴۴ به ۲۴ ساعت کاهش یافته و بیمه برای این افراد ۲۰ روزه در نظر گرفته شده است.

به گفته معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش، طبق قانون معلمانی که در دوره یک ساله دانشگاه فرهنگیان یا شهید رجایی شرکت کرده و همچنین در آزمون نیز پذیرفته شده باشند، باید احکام حقوقی خود را دریافت کنند. همچنین پیگیری‌ها برای افزایش حقوق سرایداران و خدمتگزاران مدارس از سازمان امور اداری و استخدامی ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=7277

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.