به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، جلال جهانشاهی رئیس اداره کل ترابری شرکت روز شنبه ( ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱) در این باره گفت: جابجایی دکل های حفاری که به روال معمول با بکارگیری افزون بر ۱۲۰ دستگاه خورودهای کشنده سنگین و فوق سنگین صورت می پذیرد، کاری به طور کامل تخصصی است که به لحاظ اهمیت آن با دقت بالا انجام و شامل نقل و انتقال در سطح جاده های مواصلاتی و راه های دسترسی به چاه ها تا برپایی دکل و نصب متعلقات آن می گردد.
وی با اشاره به هماهنگی و همکاری پلیس راهوار در این ارتباط به منظور پیشگیری از ایجاد ترافیک در راه ها و جلوگیری از حوادث احتمالی، افزود: دقت عمل و شتاب بخشی در مراحل جابجایی دستگاه در زمان پیش بینی شده، تاثیر بسزایی در شروع و پایان عملیات حفاری دارد و در تولیدی شدن تا تعمیر به هنگام چاه بسیار مهم و اساسی است.
جهانشاهی اظهار کرد: به موازات کار جابجایی دستگاه های حفاری، ارسال سوخت، قطعات و تجهیزات و سایر اقلام مربوط به ایجاد اردوگاه ها و مجهز نمودن کانکس های عملیاتی و محل اسکان کارکنان صورت می گیرد که در این زمینه در مدت پیش گفته ۹۴۴ محموله در مناطق مختلف انتقال یافته است.
رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران ، تعمیر ۲۲۷ دستگاه خودرو سبک، ۹۶ خودرو نیمه سنگین و ۱۰۹ دستگاه خودروهای سنگین و 75 دستگاه خودروهای هیدرولیکی نظیر انواع جرثقیل و لیفتراک ملکی شرکت را از دیگر اقدامات این مجموعه از ابتدای سال تاکنون برشمرد.
وی جابجایی بالغ بر ۲۷۴ هزار و ۹۰۰ نفر کارکنان به مناطق و موقعیت های عملیاتی و همچنین در سطح شهرها به واحدهای ستادی و کارگاه ها را از جمله فعالیت های این اداره کل عنوان کرد و گفت: مجموعه ترابری شرکت در بخش های سبک و سنگین زیر مجموعه مدیریت خدمات شرکت است که هماهنگ با بخش های عملیاتی و پشتیبانی انجام وظیفه می کند.