تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
10
مدیر منطقه ۸ شهرداری اهواز:

توسعه شهری با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی تسریع می شود

  • کد خبر : 9370
  • 22 اسفند 1400 - 17:06
توسعه شهری با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی تسریع می شود
امید جنوب-مدیر منطقه ۸ شهرداری اهواز گفت: مدیریت شهری دارای حوزه های مختلف است و برای توسعه شهری و رفع مشکلات نیازمند همراهی سایر دستگاه ها و ایفای نفش مسئولیت اجتماعی صنایع هستیم.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، محمدرضا قنواتی امروز_ ۲۲ اسفندماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از بدو ورود به منطقه هشت انضباط و مدیریت مالی در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات و برنامه ریزی هایی که انجام شد خوشبختانه این مهم در سطح منطقه ایجاد شده است.

وی افزود: در نه ماه ابتدایی سال ۹۹ کل درآمد شهرداری منطقه ۴۳ میلیارد تومان بوده است و در سه ماه پایانی آن ۸۰ میلیارد درآمد داشته ایم و در بین هشت منطقه اهواز رتبه دو را داشته ایم، این تلاش و افزایش درآمد در سال ۱۴۰۰ نیز تداوم داشته و در طول سال همواره در بین سه منطقه از لحاظ درآمدی اول بوده ایم.

مدیر منطقه ۸ ادامه داد: این منطقه در مساحتی بالغ بر سه هزار و ۱۰۰ هکتار دارای پنج ناحیه است و جمعیتی نزدیک به ۱۹۸ هزار نفر در آن زندگی می کنند، سرانه ی فضای سبز منطقه با وجود اشکالات زیرساختی موجود نزدیک به ۷ متر مربع به ازای هر نفر است.

وی تاکید کرد: با توجه به اعلام محیط زیست امکان استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز وجود ندارد، کمبود آب خام یکی از اصلی ترین مشکلات منطقه هشت است که با تعریف پروژه انتقال آب خام در حال رفع این مشکل هستیم.

قنواتی توضیح داد: مهدیس بار هشتصد هکتار مساحت و ۴۳ هزار نفر جمعیتی از بزرگترین محلات منطقه است که ببیشترین اقدامات عمرانی منطقه ۸ در این محله انجام شده است به گونه ای که با وجود بودجه ۱۲۸میلیارد تومانی منطقه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰ میلیارد تومان در این محله هزینه شد، انجام زیر ساخت های منازل فرهنگیان و همچنین تکمیل این زیرساخت ها در منازل علوم پزشکی از جمله اقدامات مهم این منطقه است.

وی ادامه داد: انجام کارهای زیرساختی و عمرانی در مهدیس اولویت داشته با این حال به دنبال این هستیم با استفاده از مسئولیت اجتماعی صنایع به ویژه شرکت فولاد یک پارک پنج هکتاری در این محله احداث شود.

مدیر منطقه ۸ با اشاره به مشکل زمین های خالی در سطحه منطقه، تصریح کرد: زمین های خالی یکی از مشکلات منطقه هستند، با شناسایی آن دسته از زمین ها که دارای کاربری فضای سبز هستد و با تشکیل تیم های عملیاتی نسبت به احیای این زمین ها اقدام شد و در ادامه ۵ پارک محله ای در سطحه منطقه ایجاد شد.

وی اضافه کرد: آمادگی لازم برای استقبال از بهار و عید نوروز در سطح منطقه ۸ وجود دارد و اقداماتی از قبیل رنگ آمیزی و ترمیم جداول، نصب سفره های هفت سین و گل کاری گسترده در حال انجام است.

قنواتی تاکید کرد: اهواز شهر شب است و باید شب های زیبایی نیز داشته باشد تا به خوبی معرف اهواز باشد به همین دلیل نورپردازی هایی هفت رنگ تهیه کرده ای در بلوارهای اصلی منطقه نصب شده اند تا شهروندان زیبایی بیشتری را مشاهده کنند.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی سازمان و صنایع خاطرنشان کرد: مدیریت شهری دارای حوزه های مختلف و دارای همپوشانی هستند برای رفع مشکلات نیازمند همراهی سایر دستگاه ها برای مسائلی همچون سد معبر، مشاغل مزاحم و زباله گردی هستیم و همچنین صنایع نیز باید با اجرای نقش مسئولیت اجتماعی خود در شکوفایی توسعه شهر خود سهیم باشند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.