تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
2

تنش آبی در ۲۰۰ روستای خوزستان به طور کامل برطرف شد

  • کد خبر : 931
  • 13 مرداد 1400 - 12:52
تنش آبی در ۲۰۰ روستای خوزستان به طور کامل برطرف شد
امید جنوب - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تنش آبی در ۲۰۰ روستا از ۷۰۲ روستای استان خوزستان که درگیر بحران کمبود آب بودند با اقدامات انجام شده به طور کامل برطرف شده است

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، محمدرضا کرمی نژاد چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با رفع مشکل تنش آبی ۲۰۰ روستا ،در حال حاضر ۵۰۲ روستای خوزستان با مشکلاتی در بخش سیستم آبرسانی و یا بحران آب مواجه هستند.

وی گفت: تمامی این روستاها تنش آبی ندارند و تعداد زیادی از آن ها به دلیل فرسوده بودن سامانه آبرسانی و یا نواقصی که در شبکه آبرسانی آن ها وجود دارد با مشکلاتی در بخش آب مواجه هستند.

کرمی نژاد با بیان اینکه کشت برنج یکی از عامل های مهم در ایجاد تنش آبی در استان خوزستان بوده است گفت: به دلیل وجود چند رودخانه در خوزستان صرفه جویی آب در این استان به خوبی رعایت نمی شود .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: در این شرایط بحران آبی در استان تامین آب ۱۰۰ هزار راس گاومیش و ۲۵۰ هزار راس دام سبک با مشکلاتی مواجه شد که با همکاری مردم و دستگاه های مختلف آب مورد نیاز دامداران تامین شد.

وی افزود: دستگاه های مختلف ۱۰۶ دستگاه تانکر آبرسان به آبفای استان خوزستان اهدا کردند تا امر آبرسانی بهتری انجام شود.

پروژه انتقال آب از پشت سد کارون ۳ به روستاهای شمال خوزستان

مدیرعامل آبفای خوزستان در ادامه با بیان اینکه برخی روستاها در شمال خوزستان در زمینه آبرسانی دچار مشکلاتی هستند گفت:کاهش سطح آب چاه ها در اندیکا و خشک شدن چاه ها در دهدز باعث شد اهالی در برداشت آب با مشکل مواجه شوند.

کرمی نژاد اظهار داشت: برنامه خوبی طراحی شده است تا از دریاچه سد کارون ۳ خط انتقال آبی به این مناطق اجرا شود تا این روستاها برای همیشه آب پایدار داشته باشند.

وی افزود: برای اجرای این طرح نیاز به تامین یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

ضعف خوزستان در استفاده از پساب فاضلاب

کرمی نژاد ادامه داد: ۹۰ میلیون مترمکعب فاضلاب با قابلیت بازچرخانی در استان خوزستان تولید می شود که امکان تصفیه و برداشت آب آن وجود دارد اما متاسفانه از این ظرفیت در استان استفاده نمی شود و امکاناتی برای این سیستم ایجاد نشده است.

وی گفت: آب پساب فاضلاب برای مصارف صنعتی و کشاورزی قابل استفاده است اما متاسفانه صنایع استان تمایلی به استفاده از این روش ندارند و از رودخانه ها آب برداشت می کنند.

مدیرعامل آبفای خوزستان اظهار داشت: در حال حاضر اغلب استان های کشور از این قابلیت استفاده می کنند که کمک شایانی در صرفه جویی مصرب آب آشامیدنی دارد.

به دنبال کاهش باران در سال آبی جاری میزان آورد سد کرخه کاهش یافت.

کاهش آورد سد کرخه موجب کاهش خروجی این سد و بروز تنش آبی برای روستاهای پایین دست شد.

با افزایش رهاسازی آب از سد کرخه و رفع نواقص در سامانه آبرسانی مشکل تنش آبی در مناطقی از استان خوزستان در حال برطرف شدن است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=931

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.