تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5

تندباد لحظه‌ای و احتمال برخاستن گرد وخاک در مناطقی ازخوزستان

  • کد خبر : 2538
  • 12 شهریور 1400 - 15:32
تندباد لحظه‌ای و احتمال برخاستن گرد وخاک در مناطقی ازخوزستان
امید جنوب - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تندباد لحظه‌ای واحتمال برخاستن گرد وخاک محلی و موقتی در ساعات بعدازظهر طی ۲ روز آینده دربرخی مناطق مرکزی و غربی خوزستان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، محمد سبزه زاری روز جمعه درگفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی تا اوایل وقت فردا(شنبه) جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خواهد شد.
وی ادامه داد: به دلیل شاخص‌های بالای ناپایداری افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده و رعد وبرق  و تندباد لحظه ای به ویژه در مناطق مرتفع استان دور از انتظار نیست.
سبزه زاری گفت: از اواسط وقت فردا(شنبه) تا روز دوشنبه وزش بادها در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط گاهی شدید پیش بینی می شود و احتمال برخاستن گرد و خاک محلی و موقتی برای ساعاتی از بعدازظهر در این مناطق وجود دارد.
وی با بیان اینکه از اواسط وقت شنبه تا اواسط روز دوشنبه هفته آینده آبهای شمالی خلیج فارس مواج است، از صیادان خواست تا بهبود شرایط جوی از رفتن به صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس خودداری کنند.
شبانه روز گذشته بستان با ۴۵.۸ و دهدز با ۲۲.۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین وخنک‌ترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند.
در همین مدت حداکثر دمای کلانشهر اهواز به ۴۵.۶و حداقل به ۳۲درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.
وقوع پدیده شرجی در چند روز اخیر به خصوص در ساعات صبح و اواخر شب پدیده غالب آب و هوایی در اغلب مناطق خوزستان به جز مناطق مرتفع شمال شرق استان بوده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.