تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
8
معاون شهردار مطرح کرد :

تلاش مدیریت شهری اهواز برای جذب سرمایه‌گذار

  • کد خبر : 9990
  • 22 فروردین 1401 - 21:21
تلاش مدیریت شهری اهواز برای جذب سرمایه‌گذار
امید جنوب - معاون مالی و اقتصادی شهردار اهواز از تلاش مدیریت شهری این کلان‌شهر برای جذب سرمایه‌گذار خبر داد و گفت: ایجاد اطمینان و اعتمادسازی مهمترین مسئله برای جذب سرمایه‌گذار است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایمنا، مهدی آذربایجانی، اظهار کرد: اهواز یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور است که به لحاظ نزدیکی به مرزها و دروازه ورود تشیع به ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: اهواز دارای بافت تاریخی است که ابتدا باید این بافت حفظ شود و سپس در اختیار گردشگران قرار گیرد تا در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری مانند کارون، موجب کسب درآمد برای شهرداری و شهروندان شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اهواز با بیان اینکه نباید بافت تاریخی را با بافت فرسوده یکسان دانست، تصریح کرد: بافت فرسوده از طریق سکونتگاه‌های غیررسمی نیز شکل می‌گیرد، در حالی که بافت تاریخی دارای هویت و پیشینه است، همچنین بخشی از طرح ذهنیت‌سازی شهری مربوط به بافت تاریخی اهواز است.

وی ادامه داد: در گذشته اهواز یکی از پر رونق‌ترین بازارهای کسب و کار ایران را داشته است، اما در حال حاضر به دلیل بی‌توجهی‌های صورت گرفته رونق سابق وجود ندارد، لذا ما می‌توانیم با حل مسائل مربوط به ترافیک، خدمات شهری و زیباسازی بازار اهواز را رونق دهیم که این امر علاوه بر جذب سرمایه، باعث افزایش درآمد مالی شهرداری می‌شود.

آذربایجانی با بیان اینکه ایجاد اطمینان و اعتمادسازی مهمترین مسئله برای جذب سرمایه‌گذار در شهر اهواز است، گفت تلاش می‌کنیم اعتمادی که به هر دلیل نسبت به قبل به علت انجام ندادن تعهدات شهرداری کمتر شده است، بهبود پیدا کند؛ به این صورت که ابتدا تعهدی بدهیم که قابلیت اجرا داشته باشد و سپس بروکراسی‌های اداری را با ایجاد سامانه‌های الکترونیکی و شفافیت اطلاعات، تسهیل کنیم.

کارون مهمترین اولویت سرمایه‌گذاری در اهواز

وی ادامه داد: از اولین روز سال جدید موضوع حضور سرمایه‌گذار در پروژه‌های شهرداری دنبال شده است تا به جای اینکه منابع مالی را به سختی از طریق دولت یا از عوارض تأمین کنیم، بتوانیم با ایجاد جاذبه، زمینه حضور سرمایه‌گذار را فراهم کنیم.

معاون اقتصادی و مالی شهردار اهواز با بیان اینکه اهواز ۱۶۱ هکتار بافت تاریخی دارد، اضافه کرد: اولین و مهمترین اولویت شهرداری برای حضور سرمایه‌گذار، رودخانه کارون و حاشیه آن به عنوان یک بافت تفریحی و جاذب گردشگری است و پس از آن مکان‌های تاریخی مانند منطقه عامری و خانه‌های تاریخی است.

وی با اشاره به پتانسیل گردشگری کارون‌های راهیان نور، گفت: با توجه آسیب دیدن بخش زیادی از تأسیسات شهری در پارک‌ها، پل‌ها و فضای سبز شهری به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مکان‌های عمومی امکان ارائه خدمات به شکل مطلوب وجود نداشت با این حال نوروز امسال نشان داد که اهواز جزو شهرهای جاذب گردشگری است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9990

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.