تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
15
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان خبر داد

تلاش برای احداث سرپناه زلزله‌زدگان اندیکا قبل از آغاز بارندگی

  • کد خبر : 4759
  • 09 آبان 1400 - 10:49
تلاش برای احداث سرپناه زلزله‌زدگان اندیکا قبل از آغاز بارندگی
امید جنوب - معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از تلاش برای احداث سرپناه زلزله‌زدگان تا قبل از رسیدن به فصل بارندگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، فاضل عبیات در خصوص آخرین وضعیت اسکان زلزله‌زدگان اندیکا، اظهار کرد: با اتمام ارزیابی خسارت‌ها، بنیاد مسکن سازه‌هایی برای مناطق دورافتاده در نظر گرفته و ماشین‌آلات در این نقاط مستقر شده‌اند.

وی افزود: مقرر شده است که کار ساخت تمام این منازل در یک ماه به اتمام برسد و تا آن زمان، اسکان زلزله‌زدگان در چادر یا در جایگاه‌هایی که توسط بسیج سازندگی احداث می‌شوند، خواهد بود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: برای کنترل بحران، سه مرحله اسکان اضطراری، اسکان موقت و اسکان دائم مطرح است که با برنامه‌ریزی، اقدامات در این خصوص انجام شده است.

عبیات بیان کرد: باید یادمان باشد که در اندیکا ۶۰۰ روستا در وسعت ۲۵۰۰ هکتاری و دورافتاده وجود دارد که حتی انتقال مصالح و تجهیزات به این مناطق سخت است. تمام تلاش این است که تا رسیدن به فصل بارندگی، سرپناه این افراد ساخته شود.

وی گفت: اندیکا یک شهرستان محروم و مشکلات آن پراکنده است و راه‌های دسترسی آن به گونه‌ای است که نفرروی برخی روستاها حدود هشت ساعت طول می‌کشد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، کانکس ماوای خوبی برای اسکان این زلزله‌زدگان نیست. فعلا تا زمانی که ساخت منازل این افراد به مرحله قابل استفاده شدن برسد، امکانات زندگی موقت در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است. متناسب با نیازشان، چادرهایی نیز در نظر گرفته شده و جمعیت هلال احمر در حال افزایش این چادرها است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4759

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.