تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
8
همزمان با چهلمین جشنواره فیلم فجر اهواز انجام شد؛

تقدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از دکتر کاوه جاسب/ یک قدم دور از درد با دیدن فیلم در سینما

  • کد خبر : 8422
  • 19 بهمن 1400 - 18:41
تقدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از دکتر کاوه جاسب/ یک قدم دور از درد با دیدن فیلم در سینما
امید جنوب- دکتر کاوه جاسب فوق تخصص خون و متخصص سرطان کودکان، چند سالی است که زندگی اش را وقف درمان کودکان مبتلا به‌سرطان کرده است و در بخش آنکولوژی کودکان بیمارستان شفای اهواز کار می کند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، دکتر جاسب در روز ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ که به همراه تنی چند از بیمارانش به سینما هلال اهواز برای مشاهده فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر آمده بود ما را بر آن داشت تا با او گفتگویی داشته باشیم.

از سوی دیگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حضور تماشاگران از دکتر جاسب که به همراه چند نفر از بیمارانش برای دیدن فیلم های جشنواره آمده بود، تقدیر به عمل آورد.

سید امین سپهریان دبیر اجرایی چهلمین جشنواره فیلم فجر در اهواز ضمن تقدیر از دکتر کاوه جاسب، اظهار کرد: دکتر جاسب اصالتا فرزند جنوب تهران است اما سالیان سال است که به مردم خوزستان خدمت می کند، معتقدم ایشان به تنهایی یک پزشک نیست،  بلکه یک انسان واقعی و یک قهرمان است و بر خود لازم می دانیم از همین جا از ایشان تقدیر کنیم.

دکتر جاسب درباره اینکه اغلب در مکانهای مختلف همراه  بیمارانش حضور دارد، می گوید: من فکر نمی کنم فکری پشت این فرآیند باشد و همه این کارهایی که انجام می دهم و بیمارانم را همراه خودم می برم دلی است و نمی توانم حتی به تنهایی یک لیوان آب هم بخورم.

او ادامه می دهد: هرجایی و هرسفری که بخواهم بروم بدون استثناء گروهی از بیمارانم که توانش را دارند به تنهایی یا با خانواده هایشان همراهم  برده ام‌.

دکتر جاسب درباره حضورش در سینما، بیان می کند: امشب هم چندتا از بیمارانم را که پلاکت پایین دارند و مشکل خود و یا تب نداشتند به همراهم آمدند و برای بیماران قطعا جذاب است که دکترشان را کنار خود در این فضا ببینند.

این پزشک متخصص درباره تاثیر فیلم بر روی بیماران می گوید: دیدن فیلم بر روحیه بیماران بسیار تاثیر مثبت دارد، چرا که در یک فیلم سیاست، تاریخ، عشق و محبت نهفته است و همه این ها را به ما می دهد و فیلم یک آموزگار است و من و بیمارانم را از تمام تنش ها و درد ها دور می کند و بسیار دلنشین است.

دکتر جاسب معتقد است؛ تا کسی درد را نچشیده باشد نه اینکه فقط خوانده باشد، نمی تواند آنگونه که باید آن را درمان کند، درمان فقط نسخه نوشتن نیست درمان یعنی درد بیمار را حتی در هنگام دارو گرفتن بدانم و اگر پول و جای خواب ندارد او را درک‌کنم و اینها هم جزو درمان هستند. من با هرکدام از بیمارانم زندگی و انها را درک کردم، درد کشیدم و درمان شدم.

او عنوان می کند: امیر حسین موسوی کودک ۹ ساله ای که چندین سال است تحت درمان من است در مقابله با درد خیلی قوی است و من به او افتخار می کنم و امشب به همراه خود برای مشاهده فیلم او را به سینما آوردم.

دکتر جاسب در پایان می گوید: من هیچ کاری اضافه تر از وظیفه ام انجام نمی دهم و مردم این شهر بسیار در حق من لطف دارند و نمی دانم چگونه لطف آن ها را جبران کنم.

گفتنی است؛ به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در سینما هلال اهواز با حضور ناصر چنانی قایم مقام دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در خوزستان و سید امین سپهریان دبیر اجرایی جشنواره فیلم فجر  از دکتر کاوه جاسب با اهدای تابلو فرش در حضور تماشاگران تقدیر شد.







لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.