تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
20
‌استاندار خبر داد

تعطیلی خوزستان از روز دوشنبه / اعمال محدودیت‌های ترافیکی شدید

  • کد خبر : 1663
  • 23 مرداد 1400 - 23:39
تعطیلی خوزستان از روز دوشنبه / اعمال محدودیت‌های ترافیکی شدید
امید جنوب - استاندار خوزستان از تعطیلی و اعمال محدودیت‌های جدید در استان خبر داد و گفت: از دوشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده تمامی مشاغل به جز گروه شغلی یک در خوزستان تعطیل اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (۲۳ مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: عدم رعایت پروتکل‌ها و عادی‌انگاری موجب شد به تبع کشور، شیوع کرونا در استان خوزستان نیز بیشتر شود و الان وضعیت ما نامطلوب است.

وی افزود: در زمینه نظارت‌ها استان خوزستان در هفته‌های اخیر عملکرد مناسبی نداشته است لذا تقاضا می‌کنم بازدیدهای مشترک افزایش یابد و اگر نقصی در این زمینه هست، برطرف شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم کم شده است، برگزاری مراسمات افزایش یافته است و با وجود اینکه هیات‌های زیادی پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند اما در مواردی تصاویری منتشر شده که اصلا جالب نیست. از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم مسئولان این هیات‌ها را بخواهند و پاسخگو باشند.

وی افزود: برخی هیات‌ها کارهای بزرگی کرده‌اند و برای مثال یکی از هیات‌ها امسال به مرکز واکسیناسیون تبدیل شده است.

سلیمانی‌دشتکی با تاکید بر این که برگزاری آیین محرم برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: تقاضای ما از هیات‌داران این است که در مدت باقی‌مانده با رعایت پروتکل‌ها به گونه‌ای فعالیت کنند که مشکلی برای مردم و خودشان ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: مسائل حساسی در ستاد کرونا اتخاد شد، محدودیت‌های ترافیکی سختی قرار است اتخاذ شود. از دوشنبه هفته جاری تا پایان روز شنبه هفته آینده نیز تعطیل اعلام شد.

استاندار خوزستان افزود: در این راستا از دوشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده تمامی مشاغل به جز گروه شغلی یک در استان خوزستان تعطیل اعلام شده است.

وی با اشاره به برخی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مقرر شده است تعطیلی ادارات، بازارها و اصناف مختلف از صبح روز دوشنبه تا عصر روز شنبه اعمال شود. در این مدت تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند. ادارات ضروری نیز با یک‌سوم ظرفیت فعال خواهند بود.

سلیمانی‌دشتکی افزود: ممنوعیت تردد مسافران بین استانی نیز به مدت ۱۵ روز در مناطق قرمز و نارنجی اعمال می‌شود که متعاقبا زمان اجرای این محدودیت اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر افزایش واردات واکسن و تولید سریع‌تر واکسن‌های داخلی، گفت: مقرر شد واکسیناسیون با جدیت بیشتری انجام شود تا به صورت عمومی‌تر انجام شود.
استاندار خوزستان بیان کرد: در صورت عدم اجرای تصمیمات گرفته‌شده در خوزستان، ضابطین قضایی مساله را به عنوان ترک فعل به دادستان اعلام می‌کنند تا برخورد شود.

استاندار خوزستان با اشاره به جریمه و برخورد قضائی با کسانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، گفت: تشکیل هیات‌های عزاداری در مکان‌های بسته و دسته‌گردانی ممنوع است. از علما و بزرگان، آیت‌الله جزایری و امام جمعه اهواز خواستیم کمک کنند تا در این روزها هیات‌های عزاداری تعطیل اعلام شوند. این کار به مدیریت کامل بیماری کمک می‌کند. آیت‌الله کعبی رسما این موضوع را اعلام کرد که کار بسیار پسندیده‌ای است.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از هیاتی‌ها یکی پس از دیگری مکان هیات خود را به مرکز واکسیناسیون تبدیل کرده‌اند، ادامه داد: از همه علما، بزرگان و همه هیاتی‌ها می ‌خواهیم به خاطر امام حسین(ع) رعایت کنند و سلامت مردم را در اولویت قرار دهند. قطعا اگر بهبودی و شفا را به ائمه اطهار(ع) نسبت دهیم، اگر کسی شفا پیدا نکرد مشکل‌ساز می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به روند شیوع کرونا در استان خوزستان گفت: تعداد فوتی‌های کرونا در استان خوزستان سه روز پیش ۳۸ مورد و دو روز پیش ۴۴ نفر بود اما روز گذشته به ۲۶ مورد رسید هر چند این رقم نیز کم نیست و وضعیت خوزستان خوب نیست.

وی افزود: تعداد موارد بستری از ۵۰۰ مورد در دو هفته قبل به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است که بیش از ۴۰۰ نفر از این بیماران در ICU بستری هستند و ۸۰ نفر از این افراد، وضعیت بسیار خطرناکی دارند.
استاندار خوزستان تصریح کرد: اکنون دربه‌در دنبال مکان برای ایجاد تخت جدید هستیم و اگر مردم رعایت نکنند باید منتظر فاجعه باشند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر مردم کمک نکنند وضعیت بحرانی بیماری در استان خوزستان از این بدتر خواهد شد، تاکید کرد: تردد و مراودات خانوادگی باید به سرعت کم شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جزو اولویت‌ها باشد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1663

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.