تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
7
همزمان با شصتمین سال بهره‌برداری؛

ترنّم تولید در هفت‌تپه طنین‌انداز شد

  • کد خبر : 8194
  • 12 بهمن 1400 - 11:46
ترنّم تولید در هفت‌تپه طنین‌انداز شد
امید جنوب - همزمان با شصتمین سال بهره‌برداری کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، شنبه (نهم بهمن ماه) ترنّم تولید شکر در قدیمی‌ترین واحد نیشکری ایران طنین‌انداز شد.

به گزارش امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، عملیات برداشت نیشکر و تولید شکر همزمان با شصت سالگی واحد نیشکری هفت‌تپه، با حضور آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام و المسلمین جلیل علی‌نژاد رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان، دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مهندس فتحی مکوند مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه و جمعی از مدیران و کارکنان این شرکت برگزار شد.

در مراسم شکرانه آغاز برداشت نیشکر، یاد و خاطره شادروان «جمال سعدی» کارگر جان‌باخته در حادثه اخیر این شرکت گرامی داشته شد.

شادمانی کارگران با طنین ترنّم تولید شکر

این اولین عملیات برداشت نیشکر و تولید شکر هفت‌تپه پس از واگذاری به هفت‌طرح است.

در شصتمین سال بهر‌ه‌برداری هفت‌تپه، این شرکت نیشکری از روزهای پرتنشِ اعتراضات کارگری فاصله گرفته و همه مطالبات کارگران پرداخت و حقوق‌شان نیز به‌روز شده است.

با شروع برداشت نیشکر و تولید شکر، کارگران هم مشغول به کار شدند و از فضای ایجاد شده در مسیر تولید ابراز رضایت دارند.

سعید حمدانی از کارگران بخش آبیاری مزارع نیشکر، فضای کنونی هفت‌تپه را امیدبخش توصیف کرد و گفت: بخش خصوصی که از شرکت رفت، زندگی به کام همه کارگران شده است.

حمدانی رسیدن به دوران طلایی هفت‌تپه را دور از دسترس ندانست و تاکید کرد که با پیوستن هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر، اعتراضات کاملا فروکش کرده و با پرداخت مطالبات و حقوق‌های معوقه، نشاط و سرزندگی سراسر شرکت را فرا گرفته است.

با واگذاری هفت‌تپه به هفت‌طرح توسعه نیشکر از ۱۸ مهرماه سال جاری، نه تنها حقوق‌های معوقه کارگران پرداخت شد، بلکه حقوق‌ها به روز و کارگران زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و این شرکت پس از یک دوره اعتراضات طولانی، به چرخه تولید بازگشت.

بیش از ۴۰ درصد اراضی نیشکر هفت‌تپه به دلیل خشکسالی و سوءمدیریت گذشته، از بین رفته و پیش بینی می‌شود ۳۰۰ هزار تن نیشکر برداشت و از این میزان نیز ۳۰ هزار تن شکر تولید شود.

بخشی از زمین‌هایی که در اثر خشکسالی و سوءمدیریت گذشته آسیب دیده بود، به همت کارگران بازسازی شده و براساس طرح تدوینی سه ساله، نیشکر هفت‌تپه به عنوان هشتمین طرح توسعه نیشکر به ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن شکر در سال خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8194

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.