تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7
مديرعامل سازمان تاكسيراني اهواز خبر داد:

تجهیز و بازسازی ایستگاههای تاکسی در اهواز/ احداث مدرنترین پایانه تاکسی در بلوار ساحلی شرقی کارون

  • کد خبر : 8705
  • 02 اسفند 1400 - 16:39
تجهیز و بازسازی ایستگاههای تاکسی در اهواز/ احداث مدرنترین پایانه تاکسی در بلوار ساحلی شرقی کارون
حمیدی گفت: در تلاشیم تا یکی از مدرن ترین و زیباترین پايانه هاي تاکسی کشور را در بلوار شرقي ساحلي شرقي رودخانه كارون با اعتباري در حدود ۲۰۰ میلیارد ريال احداث نماییم.

به گزارش مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی اهواز در سال ۷۶ تاسیس شد و تاکنون ۲۵ سال از شروع بکار این سازمان می گذرد و وظیفه مدیریت ایستگاه ها، نظارت بر خطوط تاکسیرانی و ناوگان خودرویی حمل و نقل عمومی کلانشهر اهواز را عهده دار است.

آیت حمیدی افزود: در حال حاضر ۳هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو تاکسی در اهواز وجود دارند که از این تعداد ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی زرد و رسمی و یک هزار و هفتصد دستگاه خودرو شخصی ساماندهی شده و تاکسی موقت هستند، بر اساس پژوهش صورت گرفته توسط اساتید دانشگاه شهید چمران، به تناسب جمعیت در اهواز می بایست به ازای هر ۱۲۰ نفر یک دستگاه تاکسی وجود داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد: براساس سرانه جمعیتی، شهر اهواز باید ۱۰هزار تاکسی داشته باشد و با توجه به تعداد موجود، اهواز نیازمند ۶ هزار و ۳۰۰دستگاه دیگر است، در همین خصوص رایزنی هایی صورت گرفته تا در سال آینده حداقل تعداد ۵۰۰ دستگاه خودروتاکسی دیگر به ناوگان تاکسیرانی اهواز افزوده شود.

وی توضیح داد: ۱۰ تاکسی برقی برای اولین بار در استان از سال آینده در اهواز با ظرفیت حمل هر دستگاه ۱۷ نفر به صورت پایلوت در هسته مرکزی شهر آغاز به کار خواهند کرد تا بررسی شود با توجه به مسیرهای طولانی اهواز و سرعت پایین این نوع خودروها، آیا امکان افزایش آنها به باقی خطوط سطح شهر وجود دارد یا خیر.

آیت حمیدی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین اقدامات سازمان تاکسیرانی در سال آینده بازسازی ایستگاه های تاکسی است، چرا که در طی ۱۵ سال گذشته اقدامات موثری در این خصوص صورت نگرفته است و در تلاشیم تا یکی از مدرن ترین و زیباترین پایانه های تاکسی کشور را در بلوار شرقی ساحلی شرقی رودخانه کارون با اعتباری در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال احداث نماییم.

وی تاکید کرد: در ایام همه گیری ویروس کرونا با توجه به اینکه رانندگان تاکسی به علت ارتباط زیاد با شهروندان در معرض خطر بیشتری قرار داشتند، این سازمان تعداد ۵۰هزار ماسک سه لایه و ۳ مرحله مایع ضدعفونی کننده دست، بصورت رایگان بین رانندگان تاکسی فعال در خطوط تاکسیرانی کلانشهر اهواز توزیع کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: هوشمند سازی ایستگاه های تاکسی به ویژه ایستگاه شهید فهمیده باتوجه به موقعیت آن و برنامه ای که برای مدرن سازی آن مد نظر است در سال آینده در دستور کار قرار می گیرد و شهروندان می توانند با استفاده از نرم افزارهای موبایلی، کرایه خود را بصورت الکترونیک و از طریق اپلیکیشن تلفن همراه پرداخت کنند.
این فرایند با توجه به فسخ قرارداد با پیمانکار قبلی در مرحله انتخاب پیمانکار جدید قرار دارد و پس از آن عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند هرگونه تخلفات احتمالی تاکسیرانان و موضوعاتی مانند اخذ اضافه کرایه یا رفتار ناصحیح را برای پیگیری آن از دو طریق تماس با تلفن گویای ۱۳۷ شهرداری و همچنین ارسال کد پشت شیشه یا شماره پلاک تاکسی به سامانه پیامکی اختصاصی سازمان تاکسیرانی اهواز به شماره ۲۰۰۰۶۱۲۴ ارسال نمایند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.