تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
6

تبدیل منطقه یک کلانشهر اهواز به کارگاه عمرانی در آینده ای نزدیک

  • کد خبر : 8969
  • 09 اسفند 1400 - 17:57
تبدیل منطقه یک کلانشهر اهواز  به کارگاه عمرانی در آینده ای نزدیک
مدیرمنطقه یک شهرداری اهواز گفت: هدف گذاری ما بر اساس برنامه عملیاتی تدوین شده این است که تا شهریور سال آینده ضمن برون رفت از مشکلات موجود، منقطه یک در کنار انجام کارهای فرهنگی به یک کارگاه عمرانی تبدیل شود‌.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از روابط عمومی شهرداری، محمد عتاب اهوازی ظهر امروز_دوشنبه نهم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه ۱ شهرداری اهواز به عنوان قلب و چشم شهر اهواز تعریف می شود و بر اساس گزارش پلیس راهور علاوه بر خوزستان مقصد بسیاری از مسافران پزشکی در ۳ استان همجوار است و اگر کم کاری در این منطقه صورت بگیرد در سه استان دیگر نیز قابل مشاهده خواهد بود.

وی افزود: این منطقه بیش از یک هزار هکتار مساحت دارد که بیش از یک سوم آن را بافت فرسوده تشکیل می دهد به گونه ای که بخش عمده بافت فرسوده اهواز در این منطقه قرار داد و نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ترکیبی از اقوام مختلف می باشد.

مدیر منطقه یک شهرداری اهواز گفت: ۷۵ درصد از املاک تجاری شهر در این منطقه قرار دارد با این حال تنها ۵ درصد از آنها عوارض خود به شهرداری را پرداخت می کنند، این در حالی است که تا ۱۰ سال پیش شکوفا ترین منطقه اهواز و با اختلاف پر درآمد ترین آنها بود اما با توجه به شرایط موجود در حال حاضر آخرین منطقه اهواز از لحاظ درآمدی هستیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با سرانه ای کمتر از ۷ متر مربع جزو فقیر ترین مناطق از لحاظ سرانه فضای سبز هستیم و با توجه به وضعیت موجود شهروندان رضایت کمی از وضعیت موجود دارند.

عتاب اهواز با اشاره به برنامه های عملیاتی منطقه یک تصریح کرد: براساس دستور شهردار اهواز اقدام به تدوین برنامه عملیاتی کرده ایم و اجرای آن آغاز شده به گونه ای که در دو ماه و نیم گذشته مجموعه درآمد منطقه یک از ۹ ماه قبل آن بیشتر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به درآمد محدود منطقه اضافه کرد: بخش عمده ای از درآمد منطقه یک صرف پرداخت حقوق و هزینه های جاری می شود، در حال حاضر ماهیانه ۱۲ میلیاردتومان صرف حقوق، بیمه و هزینه های جاری می شود و با توجه به افزایش سالیانه این میزان به ۲۰ میلیارد تومان در سال بعد خواهد رسید.

مدیرمنطقه یک شهرداری اهواز ادامه داد: هدف گذاری ما بر اساس برنامه عملیاتی تدوین شده این است که تا شهریور سال آینده ضمن برون رفت از مشکلات موجود، منقطه یک در کنار انجام کارهای فرهنگی به یک کارگاه عمرانی تبدیل شود‌. بدین ترتیب که تا پایان سال آینده نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان کار عمرانی انجام شود و شهروندان از عملکرد شهرداری رضایت داشته باشند.

وی توضیح داد: هر شهر برای رسیدن به توسعه سه پله را باید طی کند پله اول آن انجام و اجرای خدمات شهری می باشد و پس از آن نوبت به عملیات های عمرانی و فرهنگی اجتماعی در پله های دوم و سوم می رسد که در شهر اهواز هنوز در اجرای پله اول یعنی خدمات شهری هستیم.

مدیرمنطقه یک اهواز اضافه کرد: عملیات گسترده لکه گیری آسفالت در منطقه یک همزمان با سایر مناطق اغاز شده که برای اجرای آن ۴۰۰ نقطه آسیب زننده به وسایل نقلیه شناسایی و تا کنون بیش از ۹۰ نقطه ترمیم شده اند و علاوه بر آن لکه گیری در معابر فرعی و محلات نیز در حال انجام است.

وی تاکید کرد: ۸۳ درصد بودجه منطقه از ساخت و سازها و تنها ۱۷ درصد آن از طریق عوارض پرداخت می شود.

عتاب اهوازی در پایانیادآورشد: یکی از اقدامات مهمی که در سال آینده منطقه یک آن را اجرا می کند، دوباره سازی پارک ساحلی از ابتدای خیابان فاطمه تا بیمارستان امام خمینی(ره) است، این پارک به گونه ای دوباره سازی می شود که به عنوان پایلوت برای سایر مناطق و مصداقی برای شهر اهواز باشد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.