تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
6

تاکید سرپرست برق اهواز بر رعایت الگوی مصرف به منظور حفظ پایداری شبکه

  • کد خبر : 1635
  • 23 مرداد 1400 - 11:58
تاکید سرپرست برق اهواز بر رعایت الگوی مصرف به منظور حفظ پایداری شبکه
امید جنوب - سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به افزایش دمای هوا طی روزهای اخیر، برضرورت رعایت الگوی مصرف برق به منظور حفظ پایداری شبکه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز سرپرست این شرکت اظهار داشت: با توجه به افزایش دمای هوا ضرورت دارد به منظور عبور موفقیت آمیز از تابستان ۱۴۰۰ با رعایت الگوی مصرف برق و توجه به مواردی همچون ارزیابی مقدار نیاز برق لوازم منزل، استفاده از روشنایی طبیعی روز و عایق کردن خانه‌ها، علاوه بر صرفه جویی در انرژی باعث جلوگیری از حوادث ناشی از همزمانی گرما شویم.

  مهرداد فارسی مدان ادامه داد: با توجه به افزایش دمای هوا در خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز از کلیه شهروندان درخواست داریم به منظور جلوگیری از بروز حوادث به ویژه در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف از لوازم غیرضروری پر مصرف استفاده نکنند.

  وی گفت: شهروندان با تنظیم دمای کولرگازی منزل خود روی ۲۵ درجه و کولر آبی با دورکند و توجه جدی به فرهنگ خاموش کردن لامپ اضافه و نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه، می توانند در حفظ پایداری شبکه، یاریگر تلاشگران صنعت برق اعم از تولید، انتقال و توزیع نیرو باشند.

  فارسی مدان، با بیان اینکه روزهای تعطیل به خاطر کاهش مصرف برق ادارات و بازار زمان مناسبی برای استفاده از این لوازم پرمصرف است، ادامه داد: شهروندان از لوازمی مانند جاروبرقی، لباسشویی، ظرفشویی و اتو به عنوان لوازم پر مصرف، در ساعت‌های اولیه صبح پیش از ساعت ۱۱ استفاده کنند.

  وی افزود: سعی کنیم به اعضای خانواده خود بیاموزیم هنگام ترک اتاق وسایل الکترونیکی اعم از کولر، رایانه، لامپ‌ها و غیره را خاموش کنند، با این اقدامات ساده به میزان قابل توجهی مصرف را در ساعت پیک یا اوج یعنی از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ کاهش می‌دهیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1635

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.