تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5

بیش از ۶۰ هزار تن کالا از پایانه های مرزی خوزستان ترانشیپ شد

  • کد خبر : 9743
  • 15 فروردین 1401 - 11:02
بیش از ۶۰ هزار تن کالا از پایانه های مرزی خوزستان ترانشیپ شد
امید جنوب - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ۶۰ هزار و۹۳۰ تن کالا طی سیزده روز تعطلات ۱۴۰۱ از مرزی های شلمچه و چذابه ترانشیپ (حمل و نقل کالا به مقصد میانی و سپس به مقصد اصلی) شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا با بیان اینکه این میزان کالا توسط یک هزار و ۹۷۴ دستگاه کامیون ترانشیپ شده است اظهار داشت : در بازه زمانی یاد شده تعداد ۲۷ هزار و ۲۶۱ نفر از مرز شلمچه تردد داشتند که از این میزان ۱۵ هزار و ۴۰ نفر وارد و ۱۶ هزار و ۹۶۱ نفر از کشور خارج شدند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: طی این مدت تردد تعداد چهار هزار و ۵۵ نفر از مرز چذابه نیز به ثبت رسید که از این میزان یک هزار و ۵۱۳ نفر وارد و یک هزار و ۶۶۹ نفر خارج شدند.

مواد غذایی ، تره بار ، مصالح ساختمانی ، وسایل مکانیکی و خانگی ، لبنیات و آبزیان پرورشی ،چوب و آهن آلات از مهمترین اقلام ترانشیپ به عراق از پایانه تجاری چذابه است.

محصولات فولادی، مصالح ساختمانی، سیمان و کلینکر(مواد اولیه سیمان) و قطعات نیروگاهی از محصولات ترانشیپ شده از مرزشلمچه به عراق است.

مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر از تیر۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعث عراق به تدریج برای صادرات کالا و درمهر همان سال برای عزیمت زائران عتبات عالیات بازگشایی شدند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9743

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.