تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7

بیش از۳۴ میلیون لیتر الکل طبی در شرکت توسعه نیشکر خوزستان تولید شد

  • کد خبر : 3546
  • 04 مهر 1400 - 9:47
بیش از۳۴ میلیون لیتر الکل طبی در شرکت توسعه نیشکر خوزستان تولید شد
امید جنوب - مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت:۳۴ میلیون و ۴۳۳ هزار لیتر الکل طبی در دوره یکساله بهره برداری (اول مهرپارسال تا پایان شهریور امسال) در این شرکت تولید شد که ۱۰درصد بیشتر از ظرفیت اسمی این واحد صنعتی بود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط‌عمومی، شهرام فرحمند با بیان این خبر، گفت: با این میزان تولید که۱۰ درصد بیش از ظرفیت اسمی کارخانه است، ۸۰ درصد الکل طبی مورد نیاز کشور تامین می‌شود.

هر چند به گفته مدیرعامل خمیرمایه و الکل رازی، الکل تولیدی این شرکت ” قابلیت صادرات دارد” اما با شیوع ویروس کرونا اولویت اصلی این شرکت “تامین نیاز داخلی کشور” است و این محصول در ۳۱ استان کشور توزیع می‌شود.

تولید این محصول در کارخانه الکل رازی در حالی “روندی پایدار و اطمینان بخش یافته” که تحریم‌ها از یک سو و قطعی برق از سوی دیگر، این شرکت را با مشکلاتی روبرو کرده است اما مدیران این شرکت توانسته‌اند با غلبه بر مشکلات و همت و همدلی پرسنل، “تولید بی‌وقفه و باکیفیت” را در دستور کار قرار دهند.

راه اندازی نیروگاه دیزلی پنج مگاواتی تولید برق، راهکار مدیران این شرکت برای تامین برق پایدار بود که به گفته مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی، با احداث این نیروگاه در کمترین زمان، نه تنها برق مورد نیاز داخلی این شرکت تامین می‌شود، بلکه ۱ مگاوات برق مازاد نیز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی به منظور بهره‌مندی روستاهای اطراف، به شبکه سراسری برق تزریق می‌شود.

از دیگر محصولات این شرکت، “خمیرمایه” است که به گفته مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی، امسال با تولید ۹ میلیون و ۵۴۴ هزار کیلوگرم، این شرکت توانسته به عنوان بزرگترین واحدی تولیدی کشور، ۳۲ درصد از بازار این محصول را در اختیار بگیرد. از خمیرمایه در صنایع تولیدی نان صنعتی و سنتی و همچنین شیرینی و کلوچه‌پزی و… استفاده می‌شود.

“ملاس” نیشکر، ماده اولیه این دو محصول استراتژیک در شرکت خمیرمایه و الکل رازی است. این ماده از پسماند نیشکر در کارخانه‌های شکر کشت و صنعت‌های هفتگانه توسعه نیشکر به دست می‌آید و سالانه ۱۸۰ هزار تن ملاس نیشکر در این شرکت برای تولید خمیرمایه و الکل طبی به مصرف می‌رسد.

نیشکر از جمله محصولاتی است که از پسماند آن برای تولید دیگر فرآورده‌ها از جمله کاغذ، الکل، خمیرمایه، ام.دی.اف، کمپوست و… استفاده می‌شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3546

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.