تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
10
از سوی رئیس H.S.E عنوان شد:

بهبود عملکرد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حوزه ایمنی و آتش نشانی

  • کد خبر : 3708
  • 09 مهر 1400 - 10:00
بهبود عملکرد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حوزه ایمنی و آتش نشانی
امید جنوب - رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از بهبود عملکرد این شرکت در حوزه ایمنی و آتشنشانی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از پرتال اطلاع‌رسانی نفتخیز، محمدرضا نادری در دیدار صمیمی مدیرعامل با کارکنان ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافندغیرعامل و مدیریت بحران با مقایسه عملکرد حوزه ایمنی و آتش نشانی در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ گفت: در سال ۱۴۰۰ باتوجه به کاهش حوادث و اتفاقات و برنامه‌ریزی هدفمند برای ارتقاء سازمان در حوزه ایمنی و صیانت از تولید، عملکرد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بهبود یافته است.

 وی با اشاره به عملکرد یکساله مجموعه ایمنی و آتش نشانی افزود:  کارکنان ایمنی و آتش نشانی برای حفظ و صیانت از نیروی انسانی و ایمن نگاه داشتن تأسیسات حتی یک لحظه از تلاش دست برنداشتند و با وجود مشکلات متعدد نقش موثری در کاهش حوادث ایفا کردند.

مهندس نادری ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ باوجود شرایط کرونا و کمبود امکانات و همچنین افزایش بازدیدها و ماموریت‌ها، ضریب تکرار حوادث  به نسبت سال گذشته پایین‌تر بود و همچنین تعداد آتش‌سوزیهای صنعتی نیز در اغلب شرکت‌های بهره‌بردار به حدنصابی کمتر از سالهای گذشته رسید.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه درنظر گرفته شده برای سال جاری، تصریح کرد: تعداد بازدیدهای ایمنی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود دو برابر و نیم بیشتر شده و تاکنون بیش از ۲۸۰۰ بازرسی ایمنی و آتش‌نشانی از تأسیسات صورت گرفته است.

محمدرضا نادری برگزاری جلسات قبل از اجرای کار،  فعال‌سازی سامانه جامع مدیریت بر اطلاعات H.S.E، تدوین سند راهبردی و دستورالعمل‌های مختلف حوزه ایمنی، ایجاد کارگروه‌های تخصصی برای ارائه گزارش‌های سالانه درخصوص علل وقوع حوادث، استفاده از خدمات مشاور برای ارزیابی ریسک و مدیریت یکپارچه، خرید تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی را از جمله اقدمات مهم مجموعه ایمنی و آتش‌نشانی برشمرد.

رئیس H.S.E شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پایان بیان داشت: برای اولین بار انجام فعالیت درخصوص پروانه کار به صورت سیستماتیک مدنظر است و علاوه بر آن برای تهیه اطلس ایمنی، برنامه‌ای با درنظر گرفتن تمام پارامترهای تأثیرگذار برای تشخیص ریسک تأسیسات تهیه شده که پس از ورود اطلاعات توسط کارشناسان سطح ایمنی تأسیسات را به نمایش می‌دهد.

در ادامه این نشست برخی از سرپرستان و کارشناسان ایمنی و آتش‌نشانی ضمن بیان مسائل، مشکلات و دغدغه‌های موجود دراین حوزه، به بحث و تبادل نظر و ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3708

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.