تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
8

بسیج همگانی در راستای خدمات رسانی به زائران با اجرای برنامه های فرهنگی

  • کد خبر : 13661
  • 02 شهریور 1401 - 12:46
بسیج همگانی در راستای خدمات رسانی به زائران با اجرای برنامه های فرهنگی
امید جنوب - اقدامات معاونت فرهنگی با همکاری روابط عمومی شهرداری اهواز در راستای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی با اجرای چندین برنامه مختلف در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، سروش بزاز اظهار کرد: عملیات اربعین جهت خدمت رسانی به زائران را به دو بخش تقسیم کردیم، که یک بخش شامل اهواز و بخش دیگر نیز چذابه است.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی ها نسبت به خدمات رسانی در اهواز دغدغه داشتند، بنا شد نصب بنر و بیلبوردهای ورودی شهر را متناسب با ایام اربعین حسینی داشته باشیم که مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز این مهم را متقبل شدند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری اهواز گفت: سفارش پرچم، ریسه و چیزی حدود ۱۵۰ کتیبه داده شده که برای سطح شهر استفاده خواهد شد، علاوه بر اینکه مناطق هشت گانه هم اقدامات لازم را در این خصوص انجام خواهند داد.

بزاز درباره برپایی مراسم های عزاداری، بیان کرد: مراسم سوگواری کماکان در حال اجرا است، همچنین اجرای تعزیه خیابانی را در دستور کار داریم که در ۴۰ نقطه از شهر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: هم افزایی با هیئت ها و حسینیه هایی که مشکل اسکان دارند صورت گرفته و جلساتی با سازمان تبلیغات گرفته شده است که در نهایت لیست و اطلاع رسانی می شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری اهواز تصریح کرد: در رابطه با برپایی مواکب که برخی دغدغه داشتند در نقاط ورودی شهر انجام شود، در حال انجام است و جای نگرانی از این بابت نیست.

بزاز با اشاره به انجام عملیات اربعین در چذابه، توضیح داد: فضا سازی از بستان به سمت چذابه شروع می شود، چیزی حدود ۱۵۰ قاب بنر که شامل تصاویر شهدا است در نظر گرفته ایم و تمامی طراحی های خاصی که برای این ایام در نظر گرفته شده انجام می شود.

وی افزود: حدود ۳۲۰ قاب بنر در سایبان ها بنا است نصب شود که شامل نکات و اطلاع رسانی که نیاز است زائران بدانند است، نصب کتیبه در مواکب، سفارش هزار پرچم، احداث سوله بزرگ در پایانه برای زمانی که مرز بسته شود در نظر گرفته ایم تا تجمع ایجاد نشود و مکانی برای استراحت زائران باشد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری اهواز گفت : پخش زنده ۲۴ ساعته از فضای مجازی، فضاسازی مرز با نصب بنر، ایجاد فضایی مسقف برای زائران در پایانه عراق به دستور شهردار برای زائران که در زمان ارائه پاسپورت در آفتاب نباشند.

بزار درباره توزیع بسته های فرهنگی در ایام اربعین، اظهار کرد: توزیع محصولا فرهنگی را در برنامه خود داریم که تعدادی سفارش و تعداد دیگر را جمع بندی کرده ایم، همچنین رویدادهای فرهنگی هم خواهیم داشت و حمایت می کنیم و حضور داریم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=13661

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.