تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
5
معاون دانشگاه شهید چمران اهواز:

بسیاری از جوانان دیگر به فکر دانشگاه رفتن نیستند

  • کد خبر : 1209
  • 17 مرداد 1400 - 20:26
بسیاری از جوانان دیگر به فکر دانشگاه رفتن نیستند
امید جنوب-معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به ریزش دانشجو در همه دانشگاه‌ها، گفت: در بسیاری از رشته‌ها ریزش اتفاق افتاده و البته طبیعی است زیرا وضعیت جهان و نوع به کار گیری افراد نیز عوض شده است؛ بسیاری از جوانان دیگر به فکر دانشگاه رفتن نیستند و دنبال دوره‌های مهارتی هستند که سریع‌تر آن‌ها را به اشتغال برساند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، علیرضا جلیلی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگاران،اظهار کرد: رشته‌هایی بدون آزمون در نظر گرفته می‌شوند که معمولا طالبی ندارند و دلیل آن شاید به خاطر کمرنگ بودن بازار کار آن رشته‌ها است. به این علت مقداری خاکستری شده‌اند.

وی افزود: رشته‌های بدون آزمون به این دلیل بدون آزمون هستند تا افرادی که فرصت قبولی در دانشگاه  را نداشته‌اند از روی ناچاری وارد این رشته‌ها شوند که قطعا نتیجه خوبی نه برای دانشگاه و نه برای فرد دارد. در واقع با این شیوه در راستایی حرکت می‌کنیم که افراد با مدرک اما بیکار هستند که نظر من نسبت به پذیرش به این شیوه منفی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله دوم دانشگاه و بررسی مسائل پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها، بیان کرد: ما در برنامه پنج ساله دوم دانشگاه در حال بررسی ترکیب جمعیتی هستیم. بی‌شک در همه دانشگاه‌ها با ریزش دانشجو مواجه هستیم. در بسیاری از رشته‌ها این مساله اتفاق افتاده و البته طبیعی است زیرا وضعیت جهان و نوع به کارگیری افراد نیز عوض شده است. بسیاری از جوانان دیگر به فکر دانشگاه رفتن نیستند و دنبال دوره‌های مهارتی هستند که سریع‌تر آن‌ها را به اشتغال برساند.

جلیلی‌فر تاکید کرد: پس اگر به این سمت پیش می‌رویم چه دلیلی دارد که همه تبدیل به مهندس شوند؟ ۱۵ سال پیش درمورد رشته‌ای مانند شیمی این اتفاق افتاد و با ریزش دانشجو مواجه شدیم. چه بخواهیم چه نه، جهان در حال حرکت به سمتی است که افراد به دنبالی کارهای پر بازده هستند تا اینکه شش سال درس بخوانند و در پایان نیز کاری پیدا نکنند.

وی در پایان گفت: ما نیز در حال بررسی این مساله در شورای راهبردی دانشگاه هستیم تا تصمیماتی در این خصوص بگیریم که البته در راس آن وزارت علوم است. البته باید دید که رویکرد دولت جدید چیست.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1209

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.