تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

بررسی دو لایحه در صحن علنی شورا

  • کد خبر : 13669
  • 02 شهریور 1401 - 19:47
بررسی دو لایحه در صحن علنی شورا
امیدجنوب-دو لایحه تفکیک نیروهای حجمی و اصلاح ردیف بودجه برگزاری اربعین در صحن علنی شورای اسلامی شهر بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب،به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی اهواز امروز چهارشنبه دوم شهریورماه در صحن این شورا برگزار شد.
سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه‌ی اربعین هستیم و اهواز به واسطه موقعیت جغرافیای خود میزبان زائران حسینی است باید آمادگی لازم جهت این میزبانی فراهم شود و شورای شهر نیز به صورت جداگانه در یک جلسه تخصصی به این موضوع بپردازد.
وی ضمن گرامی داشت هفته دولت، افزود: این نامگذاری‌ها فرصت‌هایی هستند که به یاد داشته باشیم چه کسانی که در پایداری نظام و انقلاب جان خود را دادند، امیدواریم همه مسئولین و کارمندان با الگوبرداری از شهدا مسیر آنها را ادامه دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ضمن تبریک روز پزشک ادامه داد: ۴ نفر از جوانان استان در مسابقات کشتی فرهنگی قهرمانی جهان برای کشور و استان مقام قهرمانی کسب کرده‌اند ضمن تبریک به آنها باید بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تدبیری شود تا از آنها تقدیر شود.
ادامه جلسه ۲ لایحه در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفت. ابتدا اصلاحیه لایحه تفکیک نیروهای حجمی حوزه خدمات شهری از نیروهای خدمات عمومی در صحن شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حجت‌اله زارع زاده رئیس کمیسیون تلفیق در خصوص این لایحه توضیح داد: لایحه تفکیک نیروهای حجمی در کمیسیون تلفیق این شورا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید جایگزینی برای نیروهایی که تحت عنوان ایثارگری و آزمونی در آینده تبدیل وضعیت خواهند شد پیش بینی نشود علاوه بر آن کسانی که بعد از ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ وارد سیستم قراردادهای شهرداری شده‌اند و یا اینکه از ابتدایی آبان ۱۴۰۰ وارد ستاد شهرداری شده‌اند مشمول این لایحه نخواهند شد، در مجموع به شهرداری اهواز ۲۰ روز مهلت داده شد تا تفکیک، مصاحبه و ساماندهی این افراد را انجام دهد و همچنین اختصاص نیرو به سازمان‌ها و مناطق بر اساس نیازمندی آنها باشد و نیروهای مازاد در جاهای دیگر به‌کارگیری شوند.
در نهایت با رأی اکثریت اعضا مقرر گردید که اداره کل سرمایه انسانی شهرداری اهواز طی ۲۰ روز با رعایت الزامات مصوبه شورای شهر نسبت به ساماندهی نیروها اقدام لازم کند.
در ادامه اصلاح ردیف بودجه ۱۴۰۱ جهت هزینه برگزاری اربعین در مرز چذابه و شلمچه در جلسه مطرح شد.
حجت‌اله زارع زاده در خصوص لایحه اصلاح ردیف بودجه اظهار کرد: در لایحه ارائه شده، اجرای پروژه پیاده رو، سایبان، روشنایی و مه پاش در مسیر مواکب مرز چذابه و هزینه‌های برگزاری اربعین حسینی در چذابه مد نظر بود، به گونه‌ای که تعهداتی برای مناطق دو و سه سازمان پایانه‌ها در استقبال از زائرین قرار گرفته است و همچنین معاونت فرهنگی برای اسکان موقت این زائرین در محل نمایشگاه بین‌المللی و سالن ورزشی الغدیر را فراهم کند و مورد موافقت کمیسیون تلفیق قرار گرفت.
در نهایت مقرر گردید، برای برگزاری هرچه بهتر و مطلوب‌تر استقبال از زائرین حسینی اقدامات لازم به عمل آید و اصلاحیه ردیف بودجه با اکثریت آرا تصویب شد.
در پایان جلسه نیز به شهرداری اهواز تذکر داده شد با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر نسبت به تعیین تکلیف و برگزاری مناقصه پیمانکاری نیروهای حراست اقدام لازم را انجام دهد تا مشکلی در خصوص حقوق و بیمه این کارکنان ایجاد نشود‌.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=13669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.