تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
9

برداشت گندم در مناطق شرق و جنوب شرق خوزستان آغاز شد

  • کد خبر : 10163
  • 28 فروردین 1401 - 10:41
برداشت گندم در مناطق شرق و جنوب شرق خوزستان آغاز شد
امیدجنوب- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برداشت گندم از روز شنبه به مناطق شرقی و جنوب شرقی خوزستان کشیده شد.

تورج نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با مساعد شدن شرایط جوی، برداشت گندم در مناطق رامشیر ، هفتکل ، امیدیه و آغاجاری شروع شده و برداشت این محصول راهبردی در روزهای آینده در مناطق مرکزی و غرب خوزستان نیز شروع خواهد شد.   
وی گفت: تاکنون بیش از ۲۴ هزار تن گندم از زمان شروع برداشت گندم( ۲۴فروردین) به سیلوها و انبارهای ذخیره‌سازی خوزستان حمل و در سامانه ثبت شده است.
امسال قیمت هرکیلوگرم گندم معمولی ۱۱۵هزار ریال تعیین شده است و بانک کشاورزی مسوولیت پرداخت وجه به حساب کشاورزان را برعهده دارد.
به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، برداشت گندم از سطح ۴۳۸ هزار هکتار از زمین‌های آبی و دیم خوزستان از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد.
برداشت گندم و کلزا با ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه کمباین بومی و غیربومی به مدت ۴۰ روز تورج ادامه می‌یابد.
پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۲۵۰هزار تن گندم برداشت شود که از این میزان حدود یک میلیون تن به قیمت تضمینی خریداری خواهد شد.
سال زراعی گذشته در مجموع ۱.۱میلیون تن گندم از کشاورزان گندمکار خوزستانی به صورت تضمینی خریداری شد ولی در سال زراعی جاری به دلیل شدت خشکسالی و کاهش بارندگی به ویژه در فصل پاییز و بهار، پیش بینی می‌شود تولید گندم در خوزستان کاهش یابد.
استان خوزستان با تولید سالانه حدود ۱۷.۵ میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، فرآورده‌ دامی و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور ، رتبه نخست را دارد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.