تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
7
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان:

بخشی از اعتبارات مسوولیت اجتماعی صنایع مستقر در خوزستان صرف امور خیریه می شود

  • کد خبر : 9959
  • 22 فروردین 1401 - 11:49
بخشی از اعتبارات مسوولیت اجتماعی صنایع مستقر در خوزستان صرف امور خیریه می شود
امید جنوب - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با بیان اینکه مسوولیت اجتماعی صنایع تاکنون به درستی پیگیری نشده گفت: امسال با تدبیر استاندار خوزستان اعتبارات مسئولیت اجتماعی شرکتها و کارخانجات ساماندهی و بخشی ازاین اعتبار صرف بهزیستی و امورخیریه و رفع آسیب اجتماعی در استان می شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان مهرداد موسوی در ضیافت افطاری هشتمین شب از ماه مبارک رمضان در مرکز شبانه روزی نگهداری از دختران بی سرپرست گلشن آل طاها در اهواز افزود: کارخانه ها و صنایع بزرگ مستقر در خوزستان طبق قانون موظف هستند بخشی از درآمد خود را تحت عنوان تکلیف مسوولیت اجتماعی برای ارتقا و بالندگی محیط اجتماعی و رفع کاستی ها و محرومیت ها در محیط اجتماعی پیرامون خود هزینه کنند.

وی در ادامه بر ساماندهی موسسه های خیریه در استان خوزستان تاکید کرد و گفت: ساماندهی موسسه های خیریه و جمع آوری اطلاعات اینگونه مراکز و ثبت آنها در یک سامانه مشخص به منظور هدایت کمکهای خیرین استان به سمت نیازمندان واقعی ضروری است.

موسوی همچنین گفت: مرکز شبانه روزی نگهداری از دختران بی سرپرست گلشن آل طاها در اهواز به نحو بسیار شایسته و خوبی و در حد استاندارد اداره و خدمات آموزشی و فرهنگی به کودکان ارائه می کند.

سرپرست بهزیستی خوزستان نیز اظهار داشت: سازمان بهزیستی به مناسبت ماه مبارک رمضان و بهره مندی از برکات این ماه ، طرحی با عنوان پویش ضیافت مهربانی رمضان را به اجرا در آورده است که یکی از برنامه های این پویش، حضور مسئولان استانی و شهرستانی در مراکز بهزیستی و تکریم جامعه هدف و آشنایی خیران و مسئولان با خدمات و نیازمندیهای بهزیستی به منظور کمک به فرزندان بی سرپرست  و افراد زیر پوشش سازمان است.

مهران کریمیان گفت: توجه به آموزه های دینی وفرهنگی و تاسی به سیره ائمه اطهار و حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س)درتربیت فرزندان مراکز شبه خانواده موجب بالندگی اخلاقی این عزیزان که آینده سازان مملکت اسلامی هستند خواهد شد.

وی در ادامه با تشریح عملکرد مرکز شبانه روزی نگهداری از دختران بی سرپرست گلشن آل طاها در اهواز با بیان اینکه این مرکز وظیفه آموزش و نگهداری دختران بی سرپرست و بد سرپرست ۷ تا ۱۲ سال را برعهده دارد یاد آور شد: ۱۲ مرکز غیر دولتی زیر نظر بهزیستی خوزستان از کودکان و نوجوانان ۳ تا ۱۸ سال و یک مرکز شیرخوارگاه دولتی از شیرخواران و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست زیر سه سال نگهداری می کنند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان پس از بازدید از بخش های مختلف مرکز نگهداری گلشن آل طاها در گفت گو با فرزندان ، مسوولان و مربیان این مرکز از خدمات ارائه شده قدردانی کرد.

در پایان این مراسم به فرزندان زیر پوشش مرکزآل طاها هدایای فرهنگی اهدا شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.