تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
8
استاندار خوزستان عنوان کرد

با نگاهی نو محتوای دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم

  • کد خبر : 8822
  • 04 اسفند 1400 - 10:29
با نگاهی نو محتوای دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم
امیدجنوب- استاندار خوزستان با بیان این که با نگاهی نو محتوای دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم، گفت:‌ متولیان فرهنگی و هنری برای حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در ابعاد مختلف با ایده‌ها و روش‌های جدید و نو به این صحنه بیایند.

پنجمین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان به ریاست دکتر صادق خلیلیان، استاندار خوزستان و با حضور مدیران متولی این حوزه در استانداری خوزستان برگزار شد. استاندار خوزستان در این نشست بر انتقال حماسه دفاع مقدس به نسل جدید با استفاده از روشهای نوین و خلاقانه تاکید کرد و از متولیان این حوزه خواست به صورت جدی در این زمینه ورود کنند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، صادق خلیلیان با تاکید بر این که وظیفه سنگینی در زمینه دفاع مقدس و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برعهده مسئولان و مردم هست توضیح داد: ضرورت دارد ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان سرمایه اجتماعی و حماسه‌ای که به دست مردم خلق و موجب تثبیت نظام اسلامی نو پا در کشور شده حفظ شوند، این حماسه‌‍‌ها باید به نسل جدید کشور منتقل شوند زیرا آینده مدیریت کشور به عهد نسل جدید خواهد بود و آنان هستند که باید این کشور را مدیریت کنند.

وی رفع انقطاع بین نسلی را فاکتور مهمی در حفظ ارزش‌ها عنوان کرد و افزود: متولیان فرهنگی و هنری برای حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در ابعاد مختلف با ایده‌ها و روش‌های جدید و نو به این صحنه بیایند، حماسه دفاع مقدس باید متناسب با شرایط زمانی و مکانی موجود و با استفاده از روش‌های نو و متفاوت از روش‌های سنتی به نسل جدید منتقل شود زیرا با نسلی مواجه هستیم که ایده‌های جدید دارند و خواهان خلاقیت‌ هستند.

خلیلیان با تاکید بر این که ارزش‌های دفاع مقدس باید به صحنه عمل نیز وارد شوند توضیح داد: ارزش‌های دفاع مقدس، اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی را باید به یک چارچوب اجرایی برای مدیریت کشور و انتخاب مدیران تبدیل کنیم و آن‌ها را از این طریق محقق سازیم.

وی یادآور شد: امیدواریم با تصمیماتی که در این جلسه  اتخاذ شد بتوانیم به الگوهای دفاع مقدس، خدمات، حماسه‌ها و مجاهدت‌های عشایر  عرب در طول یکصد سال اخیر در جهت حفظ استقلال کشور بپردازیم و بتوانیم آن‌ها را به شیوه‌های نوین به نسل جدید منتقل کنیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.