تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
8

بازی با جان و سلامت مردم در جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب خوزستان

  • کد خبر : 6390
  • 24 آذر 1400 - 19:47
بازی با جان و سلامت مردم در جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب خوزستان
امید جنوب-مسابقات قهرمانی کشور اسب عرب خالص ایرانی (مسابقات زیبایی اسب) از روز گذشته در شهرستان شوشتر در حالی برگزار شد که شیوه نامه بهداشتی در آن رعایت نشده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، با توجه به اینکه شهرستان شوشتر یکی از قطب های پرورش اسب اصیل عرب خالص ایرانی در کشور است و هر ساله مسابقات مختلفی در آن برگزار می شود، جای سوال است که چرا باید سی امین جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب در چنین شرایطی بدون توجه به شیوه نامه بهداشتی در این شهرستان برگزار شود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که در این مسابقات تماشاچیان با کمبود جا برای تماشا و استراحت مواجه بوده اند و هیچ مکان مناسبی برای تماشا کردن مسابقه برای نشستن نبود و به دلیل عدم توجه لازم برگزارکنندگان مسابقه نسبت به ویروس کرونا بسیاری از حاضران ماسک نزده و حضور در این مسابقه به شرط کارت واکسن نبود و بی نظمی به طرز عجیبی به چشم می خورد که جای تاسف دارد.

از‌ مسائل مهم و قابل تامل این بود که رئیس هیئت سوارکاری خود ماسک نزده و گویا توجه لازم به این موضوع را نداشت.

برگزاری مسابقه بدون توجه لازم به نوع فضا و دستور العمل های بهداشتی تنها بازی با جان مردم است و تماشاچیان و سوارکاران انگیزه ای برای به نمایش گذاشتن اسب های خود ندارند.

از طرفی با توجه به اینکه شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است و با توجه به طرفداران بسیار برای حضور و تماشای این مسابقه، طبق گفته حاضران هیچ گونه گروهی برای واکسیناسیون در آنجا حضور نداشت و اطلاع رسانی لازم صورت نگرفته بود. اما پس از تحقیق لازم متوجه شدیم که تیم لازم برای واکسیناسیون حضور داشت ولی به دلیل نبود غرفه و اطلاع رسانی دقیق و نبود حتی یک بنر، کسی متوجه این موضوع نبود و گروه واکسیناسیون از این بابت معترض بودند.

این در حالی است که رئیس هیئت سوارکاری استان خوزستان گفته است این مسابقه طبق رعایت کامل شیوه نامه بهداشتی و در مکانی کاملا مناسب برگزار شده است. اما پس از گذشت اولین روز از مسابقه حاضر به مصاحبه با خبرنگار ما در آن مسابقه نشد‌.

منصور کعبی یکی از اسب داران و شرکت کننده در این مسابقه از شهرستان شوش در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: متاسفانه با توجه به هزینه هایی که برای تمرین های خود انجام داده بودیم و میزان مبلغی که برای شرکت در این مسابقه پرداخت کردیم حتی کوچکترین تمهیدات برایمان در نظر نگرفته اند.

وی افزود: در این مسابقه جمعیت زیاد است و ماسک رایگان به هیچ یک از حاضران ندادند و نبود سرویس بهداشتی و مکان برای نشستن بسیار جای تاسف دارد و این بی توجهی بازی با جان مردم است.

گفتنی است که رئیس هیئت هندبال استان که خود اهل شهرستان شوشتر است با حضور در این مسابقه به خبرنگار ما گفت؛ تمهیدات لازم را برای فردا که روز آخر برگزاری این مسابقات است در نظر گرفته و حاضر به رفع خلاهای این مسابقه شده است و این هیئت دلسوزانه بدون هیچ چشم داشتی برای کمک به بهبود شرایط برگزاری مسابقه حضور یافته است‌.

همچنین فرماندار شهرستان شوشتر نیز در این باره اظهار کرد: در حال بررسی و رفع کمبودها در برگزاری این مسابقه هستند.
همچنین فرماندار شوشتر قول برگزاری هر چه بهتر مسابقه با رعایت شیوه نامه بهداشتی و توزیع ماسک رایگان را برای فردا که روز آخر این مسابقه است را دادند.

با توجه به اهمیت برگزاری این قبیل مسابقات در استان خوزستان و حضور میهمانان ویژه می طلبد مسولین مربوطه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فرماندار شهرستان به طور ویژه تری ورود کنند تا این مراسم با شکوه بیشتری در روز آخر نیز برگزار شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6390

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.