تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
9

بازدید خبرنگاران بسیجی به همت بسیج رسانه خوزستان از کارگاه های صنعتی

  • کد خبر : 5517
  • 01 آذر 1400 - 21:37
جمعی از خبرنگاران بسیجی به همت سازمان بسیج رسانه استان خوزستان از کارخانه هایی که خط تولید آنها متوقف و دچار مشکل شده است بازدید به عمل آوردند.

بخشی از مشکلات تولید، نبود مواد اولیه است

به گزارش امید جنوب، اولین مقصد خبرنگاران بسیجی خوزستان همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج، از شرکت ولفجر کیسه ماهشهر که تولید کننده انواع کسیه پلی پروپیلن را بر عهده دارد، بود.

در این بازدید خبرنگاران از نزدیک روند تولید را مشاهده و در جریان مشکلات این کارخانه قرار گرفتند.

مصطفی جوانمرد عضو هیات مدیره کارخانه از توقف تولید این کارخانه خبر داد و اظهار کرد: تولید این کارخانه به مدت طولانی متوقف بود و سال ۹۷ این کارخانه را علیرغم مشکلاتی که داشت خریداری و از ابتدا کارخانه را زنده کردیم.

وی افزود: از صفر تا صد این کارخانه را برعهده گرفتیم و توانستیم خوب پیش برویم اما اکنون حدود یک هفته است خط های تولید به دلیل نبود مواد اولیه متوقف شده است.

جوانمرد گفت: تامین مالی و مواد اولیه از اصلی ترین مشکلات این کارخانه است که انتظار می رود شرکت و ارگانهایی که توان همکاری را دارند کمک کنند تا بیش از این شاهد توقف این دو خط تولید نباشیم.

عضو هیات مدیره این کارخانه  بیان کرد: در حال حاضر با وجود توقف تولید حدود ۶۳ نفر به طور مستقیم بیمه هستند و اگر هر دو خط فعال شود ظرفیت جذب و بیمه  ۱۲۰ نفر نیرو نیز وجود دارد.

لزوم تامین مواد مصرفی از سوی پتروشیمی ها

همچنین بازدید دوم از شرکت پیشگام پلاست اهواز بود که در این بازدید مهدی نورآبادی مدیرعامل شرکت اظهار کرد: این شرکت در زمینه تولید لوله و اتصالات پی وی سی است که همواره  با وجود حمایت های لازم موفق و توانمند بوده است، اما اکنون خط تولید آن تنها به دلیل نبود مواد مصرفی متوقف شده  است.

وی افزود: بخش اعظمی از مواد مصرفی این شرکت از پتروشیمی های داخل استان تامین و بخشی دیگر نیز از خارج وارد می شود، با وجود تحریم ها و جنگ اقتصادی مواد لازم وارد می شود اما از پتروشیمی های درون استان توان تامین نداریم.

نورآبادی  گفت: از برج ۱۰ سال گذشته سهمیه این شرکت از پتروشیمی های استان قطع شد و متاسفانه تولید با مشکل مواجه و اکنون خط تولید پی وی سی ما متوقف شده است.

مدیرعامل شرکت پیشگام پلاست اهواز از قطع خطوط تلفن،  برق و آب این شرکت در سال اخیر خبر داد و بیان کرد: با وجود ایجاد موانع تمامی خدمات لازم شرکت از نصب خط های جدید تلفن و آب و برق را خودمان انجام دادیم اما برای تامین مواد مصرفی مان دیگر نمی توانیم پتروشیمی احداث کنیم و تمام تلاش ما این بود هیچ کارگری بیکار نشود.

وی گفت: انتظار میرود دیگر شاهد این قبیل برخورد ها برای از کار افتادن خط تولید ها نباشیم و همه بتوانند کمک کنند تا سهمیه لازم مواد مصرفی از پتروشیمی ها تامین شود.

هدف ما توسعه بیشتر است

همچنین در پایان سومین بازدید از شرکت دانش صنعت پتروپارسیان بود که کارشناس این شرکت در جمع خبرنگاران بسیجی اظهار کرد: ما در  زمینه اتوماسیون صنایع آب فعالیت داریم که در شروع نیز برای نوین کردن تجهیزات کار بزرگی انجام شد.

وی افزود: کاری که ما انجام می‌دهیم برای اولین بار در ایران و سومین بار در جهان است؛ در این طرح، دریچه‌های انتقال آب محیط‌های بیایانی را بدون نیاز به شبکه سراسری برق تحت کنترل در می‌آوریم.

این کارشناس گفت: پیش از این نیز سیستم‌هایی که وجود داشتند، تنها پالایش بودند. تمام تولیدات در این کار کاملا در ایران انجام شده است و هیچ تجهیزات خارجی استفاده نکرده‌ایم و اکنون به دنبال توسعه کار هستیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5517

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.