تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
4

باران بهاری گرد و خاک را از چهره خوزستان شست

  • کد خبر : 10493
  • 07 اردیبهشت 1401 - 10:50
باران بهاری گرد و خاک را از چهره خوزستان شست
امید جنوب - باران بهاری امروز چهارشنبه بسیاری از نقاط خوزستان را فرا گرفت و گرد و خاک را از چهره این استان شست.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا، با توجه به وقوع گرد و خاک در روزهای اخیر خوزستان و آلودگی هوا، بارش رحمت الهی باعث پاکی هوا و شستن ذرات گرد و غبار و در نتیجه خرسندی مردم استان شد.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان و صدور هشدار سطح نارنجی به علت بالا بودن ضرایب ناپایداری، رگبار باران همراه با رعد و برق، در مناطق مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای و برخاستن گرد و غبار همرفتی در خوزستان از امروز چهارشنبه آغاز شده است.

بر اساس این اطلاعیه رگبار و رعد و برق در مناطق شمال، شمال شرق و شرق خوزستان و با توجه به ماهیت فصل بهار به صورت نقطه‌ای در دیگر نقاط استان، و گرد و خاک همرفتی در مناطق غرب، جنوب، جنوب غرب و مرکز استان تا اوایل روز پنجشنبه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش میزان بارش روز سه شنبه نیز در بستان ۷.۷، حسینیه اندیمشک ۶.۳، لالی ۴.۵، دزفول ۳.۶، شوش ۳.۲، گتوند ۲.۷، کشاورزی اهواز ۱.۷، آبادان ۱.۵، مسجدسلیمان و شوشتر ۱.۳ و ایذه ۱.۱ میلیمتر گزارش شد.

پدیده گرد و غبار از یکشنبه هفته جاری در برخی شهرستان‌های خوزستان آغاز شد.دوشنبه ۱۸ شهرستان درگیر پدیده گرد و غبار بودند که در ساعت ۱۳ همین روز میزان گرد و غبار در امیدیه به ۳۱ برابر حد مجاز، در ساعت ۱۰ صبح در اهواز به ۲۲ برابر حد مجاز، و در ساعت هشت صبح در خرمشهر و آبادان به ۱۲ برابر حدمجاز رسید.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10493

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.