تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اهواز؛

ایجاد زیرساخت شهر هوشمند از پروژه های مهم کلانشهر اهواز

  • کد خبر : 8892
  • 07 اسفند 1400 - 16:31
ایجاد زیرساخت شهر هوشمند از پروژه های مهم کلانشهر اهواز
امید جنوب_ رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اهواز گفت: مهمترین پروژه های سازمان فناوری اطلاعات در حوزه زیرساخت و نرم افزار و هوشمند سازی تعریف شده اند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، سید محمد پژوهیده رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پروژه های این سازمان گفت: مهمترین پروژه های سازمان فناوری اطلاعات در حوزه زیرساخت و نرم افزار و هوشمند سازی تعریف شده اند.

وی افزود: از جمله اقدامات مهم این سازمان در بخش مدیریت شهری تعریف پنجاه پروژه اجرایی در سال ۱۴۰۱ است اگرچه پروژه هایی در سال ۱۴۰۰ ایجاد شده اند تا بتوانیم در سال آینده بهره برداری لازم را داشته باشیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اهواز بیان کرد: ایجاد زیر ساخت شهر هوشمند به میزان ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۳۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از اقدامات مهمی است که اجرا شده است.

پژوهیده با اشاره به دیگر پروژه های مهم سازمان، تصریح کرد: ایجاد کارخانه نوآوری شهر اهواز با مشارکت بنیاد برکت، راه اندازی پنجره واحد مجوز های مبتنی بر ملک، ایجاد زیر ساخت پرداخت شهری با اولویت حمل و نقل شهری، اپلیکیشن شهروندی و سامانه های جامع منابع انسانی حقوق و دستمزد و برنامه و بودجه از مهمترین پروژه های این سازمان است.

وی اظهار کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت بهره برداری از سامانه های ایجاد شده در بخش مدیریت شهری اقدام به ایجاد سایت آموزش مجازی و حضوری شهرداری کرده است.

پژوهیده ادامه داد: در کنار پروژه های مهم مجموعه مدیریت شهری در جهت تامین زیرساختهای لازم مرکز داده شهرداری اهواز به لحاظ میزان ذخیره سازی و ارائه سرویس، رشد قابل توجهی داشته است‌.

وی همچنین با اشاره به مرکز آموزشی سازمان گفت: از آنجایی که سامانه های بسیاری در مجموعه شهرداری اهواز پیاده سازی می شوند، فضایی جهت آموزش سامانه ها نیاز بود تا کاربران مناطق و سازمانها از آن سامانه نهایت استفاده را داشته باشند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اهواز تصریح کرد: پیش بینی بودجه سال آینده بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است، به دلیل اینکه در سال ۱۴۰۰ زیرساخت هایی تعریف شده و در این خصوص سرمایه گذار جذب و قراردادها منعقد شده است و سال آینده بنا است اجرایی شوند.

پژوهیده اضافه کرد: کاهش قابل توجه وابستگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به شهرداری و اتکا به ظرفیت خود سازمان از اقداماتی بود که اخیرا شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم ما ایجاد زیر ساخت شهر هوشمند است، گفت: با هدف توسعه شهر اهواز توانستیم این زیر ساخت را ایجاد کنیم در پی آن تحقق پروژه فیبر نوری انجام شد که ۱۴ مرکز مجموعه شهرداری اهواز را زیر بار فیبر بردیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اهواز در رابطه با سامانه های طراحی شده، بیان کرد: رفع موضوع پراکندگی سامانه های مالی شهرداری،
سامانه تفکیک از مبدا برای سازمان پسماند، سامانه وصول مطالبات شهرداری ، سامانه حفاری و نخاله های ساختمانی، سامانه مالی و تراکنش ها، سایت آموزش مجازی شهرداری، سامانه فیش حقوقی متمرکز شهرداری از جمله سامانه های در دست اقدام و راه اندازی شده است.

وی گفت: تجهیز مرکز داده سازمان با مبلغی حدودچهارهزار میلیارد تومان از اقدامات صورت گرفته است، همچنین سامانه مدیریت ناوگان خدمات شهری پیاده سازی شده است که بر این اساس توسط تمامی خودروهای خدماتی شهرداری گزارشهای لازم ارائه می شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.