تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
2
استاندار خوزستان عنوان کرد:

اولویت واکسیناسیون عشایر در اولویت است/مدیران دستگاه‌های اجرایی استان پویاتر عمل کنند

  • کد خبر : 2216
  • 04 شهریور 1400 - 16:49
اولویت واکسیناسیون عشایر در اولویت است/مدیران دستگاه‌های اجرایی استان پویاتر عمل کنند
امید جنوب - استاندار خوزستان گفت: بین دستگاه‌های متولی تقسیم کاری برای خدمات به عشایر صورت گرفت و مقرر شد تا در مهر ماه و دوره قشلاق عشایر مسایل امنیتی، بهداشتی و واکسیناسیون کرونا در اولویت قرار گیرد تا عشایر در آرامش بیشتری باشند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از اطلاع رسانی استانداری خوزستان، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در هفتمین نشست شورای عشایر خوزستان بیان کرد: برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از استانداری تقاضای جلسه برای حل مشکلات خود را ندارند و در صورت برگزاری نشست از سوی ما شاهد عدم آمادگی آنها هستیم.

وی ادامه داد: نشست شورای عشایر باید طبق قانون ۶ ماه یک بار برگزار شود در صورتی که آخرین نشست این شورا پایان سال ۱۳۹۸ بوده که ناشی از سهل انگاری مسئولان مربوطه است.

استاندار خوزستان گفت: اگر مدیری تغییر پیدا می‌کند مدیر جدید باید مصوبات قبلی را پیگیری کند و به موضوع اشراف داشته باشد در صورتی که این موضوع  نیز میان برخی از مدیران استان مشاهده نمی‌شود.

رییس شورای عشایر استان به کوچ عشایر از ییلاق به قشلاق  اشاره کرد و افزود: دلیل کوچ طولانی عشایر، آغاز پیش از موعد کوچ بهاره است که با این کار به طبیعت آسیب می‌رسد؛ کوچ عشایر باید به موقع و در طبعیت بکر باشد در صورت تغییر این رویه، عشایره به عنوان دامدار نیمه صنعتی محسوب می‌شوند که با ماشین به یک مرتع می‌رود تا به مقصدش برسد.

وی با تاکید براینکه مخالف تخریب طبیعت جهت جاده سازی هستیم، ادامه داد: طبیعت بکر بیشتر به کار عشایر می‌آید و اگر دخل و تصرف انسانی کمتر باشد برکت و محصول عشایر از طریق طبیعت بالاتر می‌رود، اما احداث کنارگذر در حاشیه جاده‌های اصلی بین روستایی، بین شهری و بین استانی لازم است چون در این مناطق طبیعت از بین رفته و جاده احداث شده که قسمتی از آن باید کوچ رو باشد.

استاندار خوزستان گفت: فرمانداران برای حل مشکلات شهرستان‌های حوزه خود باید از ظرفیت و اعتبارات ادارات همان شهرستان استفاده کنند و در صورت مشکل اساسی از استان کمک بخواهند.

سلیمانی دشتکی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این نشست مشکلات اساسی عشایر از جمله راه‌ها، تامین علوفه و آب برای دام و مدارس عشایری به ویژه مدارسی که نیازمند امکانات زیرساختی هستند مانند امکانات بهداشتی، فناوری برای تحصیل و تدریس مجازی بررسی شد.

وی اضافه کرد: بین دستگاه‌های متولی از جمله نیروی انتظامی، اداره کل راهداری، امور عشایر، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و فرماندارانی که عشایر آن شهرستان‌ها هستند، تقسیم کاری برای خدمات به عشایر صورت گرفت و مقرر شد تا در مهر ماه و دوره قشلاق عشایر مسایل امنیتی، بهداشتی و واکسیناسیون کرونا در اولویت قرار گیرد تا عشایر در آرامش بیشتری باشند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2216

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.