تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
21
اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان:

اولویت هیات‌های عزاداری در خوزستان حفظ سلامت مردم‌ است

  • کد خبر : 1632
  • 23 مرداد 1400 - 11:51
اولویت هیات‌های عزاداری در خوزستان حفظ سلامت مردم‌ است
امید جنوب - اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ، هیات‌های عزاداری در برگزاری مراسم عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اصل را بر حفظ سلامت مردم گذاشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، در این بیانیه که روز شنبه به نقل از حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان منتشر شده آمده است:امروز در حالیکه در شرایط سختی از شیوع کرونا در کشور به سر می بریم، زبان معاندین و بهانه جویان و آن کسانی که رابطه قلبی با اباعبدالله الحسین (ع) ندارند به روی هیاتی‌ها و عزاداران حضرت اباعبدالله (ع) به یاوه گویی گشاده شده و مدعی هستند که هیاتی‌ها به فکر سلامت مردم نبوده و دستور العمل‌ها را رعایت نمی‌کنند.
در ادامه این بیانیه آمده است: سال گذشته کسانی که نمره قبولی ازمقام معظم رهبری و از مسئولان گرفتند همین هیاتی‌ها بودند و امسال نیز شاهد هستیم که مانند سال گذشته خود را ملزم به رعایت دستورالعمل ها نموده‌اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در این بیانیه از ۲ هیات عزاداری  ابوالفضل العباس(ع) که ساختمان هیات را در زیتون کارمندی به مرکز واکسیناسیون ۲۴ ساعته تبدیل کرد و گروه فرهنگی هنری “انشان” در حسینیه شهید رشیدیان که همایش شیرخوارگان حسینی را با وجود برنامه ریزی از پیش تعیین شده در حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی(ع)  به منظورحفظ سلامت مردم و عمل به پروتکل های بهداشتی لغو نمود قدردانی کرد.
حجت الاسلام نبی زاده دربخش دیگری از این بیانیه اظهار داشت:این حرکت‌ها مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان نظام و انقلاب و اهل بیت (ع ) و آن کسانی است که نمی‌بینند و نمی شنوند، این هیات‌ها و عاشقان اباعبدالله(ع) چگونه مبنای اصلی مراسم عزاداری خود را بر حفظ سلامتی مردم عزیز ایران اسلامی،  قرار داده اند.
در بخش پایانی این بیانیه آمده است: تعطیلی شعائر حسینی نخواهیم داشت ، آنچه داریم تبدیل است؛ تبدیل به این معنا که به یاد اباعبدالله (ع)هستیم وعزاداری اباعبدالله (ع) را به جا می آوریم و هیات های عزادار متناسب با شرایط حاکم بر جامعه و با توجه به موقعیت حساس کنونی کشور، در راستای لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب گام برخواهند داشت.

در این بیانیه از هیات‌های عزادار استان خوزستان خواسته شده در این موقعیت بسیار حساس در فضای باز مراسم برگزار کنند.
به گزارش ایرنا از آغاز ماه محرم تاکنون موارد عینی از نقض شیوه نامه های بهداشتی از سوی هیات های عزاداری استان خوزستان دریافت نشده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.