تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
8
نیشکر و سازمان جنگل‌ها توافق کردند؛

انجام مطالعات تکمیلی در کانون‌های ریزگرد خوزستان بر پایه بیابان‌زدایی اقتصادی

  • کد خبر : 8879
  • 07 اسفند 1400 - 11:56
انجام مطالعات تکمیلی در کانون‌های ریزگرد خوزستان بر پایه بیابان‌زدایی اقتصادی
امید جنوب - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از توافق برای تکمیل مطالعات اجرایی طرح امکان‌سنجی استفاده از زهاب‌های نیشکر برای تولید محصولات کشاورزی در کانون‌های ریزگرد جنوب غرب اهواز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، دکتر مسعود منصور، در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اعلام کرد، با مدیران نیشکر توافق شد که مطالعات تکمیلی در کانون‌های ریزگرد و بیابان زای یک و دو استان انجام شود تا ان شاء الله به یک طرح اجرایی مناسب برسیم.

وی افزود: همچنین توافق شد که توسعه نیشکر در اراضی ای که فعلاً در اختیار آن هست، در فاز اول ۲ هزار هکتار جنگل کاری با هدف زراعت چوب انجام دهد و ان شاء الله با همت مدیرعامل پرتلاش نیشکر این امر محقق شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی این توافقات صورت گرفته را مثبت ارزیابی کرد و گفت، با مطالعات و تهیه طرح اجرایی کانون‌های بیابان زای استان را مهار کنیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: با اجرای طرح درختکاری ۲ هزار هکتاری از سوی نیشکر که به تدریج توسعه و افزایش می‌یابد هم به سرانه فضای سبز استان و هم به صنایع چوب و کاغذ و هم تثبیت خاک و جلوگیری از بیابانی شدن عرصه‌ها کمک می‌کند.

منصور با اشاره به نقش مهم نیشکر در جلوگیری از بیابان زایی تأکید کرد، قطعاً نقش توسعه نیشکر در عرصه‌های تحت بهره‌برداری خود و این اقدامات ذکرشده در راستای مسئولیت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی و نهادهای غیردولتی در توسعه، حفظ و احیای منابع طبیعی است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8879

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.