تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
8

امیدواری استاندار خوزستان نسبت به برقراری کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها و مدارس تا آبان و آذر

  • کد خبر : 3517
  • 03 مهر 1400 - 12:52
امیدواری استاندار خوزستان نسبت به برقراری کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها و مدارس تا آبان و آذر
امید جنوب - استاندار خوزستان گفت: با توجه به اقداماتی که در کشور انجام شده امیدواریم که انجام واکسیناسیون به طور کامل محقق شود و بتوانیم در آبان یا آذرماه کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها را برقرار کنیم.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، صادق خلیلیان امروز (سوم مهر) در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ که در دبیرستان بقیه‌الله عین‌دو اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در حقیقت شروع مهر و شروع آموزش و پرورش، برای تعلیم و تربیت مانند فصل بهار است. همان‌طور که شروع سال و بهار را جشن می‌گیریم، شروع سال آموزشی را نیز جشن می‌گیریم و ان‌شاءالله شاهد رویش جوانه‌های رشد و توسعه فرهنگ در کشور باشیم. فرهنگ و تعلیم و تربیت زیربنای توسعه در هر کشور است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی هم، مسئله اصلی تعلیم و تربیت است. در قرآن کریم هم تأکید زیادی بر قلم، علم، تفکر و تعلیم و تربیت شده است.

وی افزود: در فرهنگ توسعه همه جانبه مباحث توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به هم پیوسته هستند و زمانی توسعه یک جامعه محقق می‌شود که در همه ابعاد پیشرفت داشته باشد و زیربنای آن فرهنگی است. در امور فرهنگی مسیر اصلی از تعلیم و تربیت می‌گذرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: روز آغاز مدارس هر ساله با هفته گرامیداشت دفاع مقدس همزمان است. دفاع مقدسی که در آن نوجوانان و دانش‌آموزان و معلمان در دفاع از آب و خاک، همپای سایر اقشار جامعه به پا خواستند و جان خود را فدا کردند.

خلیلیان با بیان اینکه بسیار خوشحالم که امسال در جمع مردم خونگرم خوزستان هستم، گفت: من هم متولد شهر اهواز هستم و در این مدارس دوران آموزشی خود را طی کردم. در زمانی که پشت میز می‌نشستم و از معلمان مطالب زیادی را فرا می‌گرفتم، هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم که ممکن است یک روز در مقام استاندار برای شروع سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان و معلمان سخنرانی کنم. این نشان می‌دهد که از پشت همین میز و نیمکت‌ها انسان‌هایی پرورش پیدا می‌کنند که در سطوح مختلف کارشناسی، مدیریتی و … تربیت می‌شوند و ما باید قدر پشت میزنشینی مدرسه را بدانیم زیرا مسیر پیشرفت کشور در تعلیم و تربیت است و معلمان، نسلی را پرورش می‌دهند که آینده جامعه را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه همه ما مدیون معلمان عزیز هستیم، خاطرنشان‌کرد: دانش‌آموزان باید به این توجه داشته باشند که آینده کشور متعلق به آن‌ها است و مسیر توسعه کشور با مشارکت آن‌ها طی خواهد شد؛ بنابراین باید با جدیت درس بخوانید و فرا بگیرید.

استاندار خوزستان ضمن آرزوی موفقیت برای همه دانش آموزان گفت: امیدوارم هر چه زودتر ویروس کرونا دست از سر مردم جهان و کشورمان بردارد و شاهد حضور پرشور دانش‌آموزان و معلمان همچون سابق باشیم. با توجه به اقداماتی که در کشور انجام شده و با حفظ و رعایت پروتکل‌ها امیدواریم که انجام واکسیناسیون به طور کامل محقق شود و بتوانیم در آبان یا آذرماه کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها را برقرار کنیم.

خلیلیان در پایان بیان کرد: از همه مردم خوزستان درخواست می‌کنم که به واکسیناسیون توجه داشته باشند و عزیزانی که باید واکسن دریافت کنند و تا الان اقدام نکردند، هر چه سریع‌تر اقدام کنند تا به بازگشت جامعه به حالت عادی خود کمک کنند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3517

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.