تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
7
مدیر منطقه پنج شهرداری اهواز:

اقدامات عمرانی مناسب و انضباط مالی شروط رسیدن به توسعه هستند

  • کد خبر : 9205
  • 17 اسفند 1400 - 17:32
اقدامات عمرانی مناسب و انضباط مالی شروط رسیدن به توسعه هستند
امید جنوب _ آرش در مدیر منطقه ۵ امروز_ سه شنبه هفدهم اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: منطقه پنج یکی از مناطق جدید اهواز است که از دو منطقه شش و چهار جدا شده است و در واقع می توان گفت با جدا شدن آن، بخشی از شهر دانشگاهی و شهرک صنعتی اهواز و بیمارستان بزرگ شهید بقایی در منطقه پنج تاسیس شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، آرش در مدیر منطقه ۵ امروز_ سه شنبه هفدهم اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: منطقه پنج یکی از مناطق جدید اهواز است که از دو منطقه شش و چهار جدا شده است و در واقع می توان گفت با جدا شدن آن، بخشی از شهر دانشگاهی و شهرک صنعتی اهواز و بیمارستان بزرگ شهید بقایی در منطقه پنج تاسیس شد.وی افزود: صنایع بزرگی مانند گروه ملی فولاد، شرکت لوله سازی نورد، شرکت های پای ساز و فولاد کاویان به همراه دانشگاه آزاد و پیام نور اهواز در حوزه منطقه پنج قرار دارند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اهواز با اشاره به ظرفیت بالای این منطقه برای توسعه شهری گفت: بزرگترین مجتمع های انسانی شهر اهواز که در دهه ۷۰ ساخته شداند در منطقه پنج قرار دارند که نشان دهنده توسعه شهری در این منطقه است.وی تصریح کرد: در منطقه پنج، دو فرهنگسرای نیمه تمام وجود دارد که برای تکمیل آنها پیگیری های لازم صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آنها را تکمیل کنیم.

دُر ادامه داد: ظرفیت منطقه پنج برای توسعه شهری و افزایش رفاه شهروندان بسیار بالا است اما باید رویکردهای اقتصادی شهرداری تغییر کند، اگر بخواهیم در محلات کسب و کار مردم فعال شود باید پروژه های عمرانی منطقه تکمیل و پروژه های جدید تعریف کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از پروژه های محرک توسعه در منطقه پنج، مجتمع خودرویی کاریان است که با مساحتی بالغ ۵ هزار متر مربع فعال شده است، علاوه بر آین دانشگاه ها و صنایع نیز می توانند در توسعه منطقه مفید و کارآمد باشند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اهواز ادامه داد: کمبود آسفالت، سرانه پایین فضای سبز و سرمایه گذاری در بخش های عمومی مانند سینما و پارک های شهربازی در منطقه از جمله مشکلاتی هستند که در منطفه پنج وجود داشته که باید در راستای هرچه بهتر شدن شرایط تلاش کنیم.

وی توضیح داد: بودجه سال جاری منطقه پنج ۴۱ میلیارد تومان است که تا سه ماه پیش تقریبا ۱۸ درصد آن محقق شد اما در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد آن تحقق یافته است، در کنار این، هزینه خدمات شهری منطقه را شهرداری مرکز پرداخت می کند اما در سال آینده با توجه به تاکید شهردار بر استقلال مناطق و سازمان ها، بودجه سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۶۳ میلیارد تومان پیش بینی شده است.دُر اضافه کرد: با توجه به پیگری های شهردار و شورای شهر، بعد از ۳۰ سال در راستای افزایش امنیت شهروندان نورپردازی پل ملاشیه با هزینه حدود هشتصد میلیارد تومان انجام شد.

وی با اشاره به اجرای طرح آسفالت معابر در منطقه پنج تصریح کرد: آسفالت کمربندی موجود در منطقه به پایان رسید و همزمان به صورت شبانه روزی لکه گیری آسفالت و ترمیم جداول در سطح منطقه ادامه دارد و امیدوارم بتوانیم تا پیش از آغاز سال جدید با ترمیم آسفالت معابر نوروزی بیادماندی را رقم بزنیم .

مدیر منطقه پنج شهرداری اهواز گفت: اگر به دنبال توسعه هستیم باید اقدامات عمرانی مناسب داشته باشیم و برای اقدامات عمران باید انضباط مالی وجود داشته باشد، چابک سازی مالی در سطح منطقه در اولویت قرار گرفته به گونه ای که در مدت سه ماه اخیر بیش از ۲۰ درصد از بودجه ۱۴۰۰ تحقق پیدا کرد و این کار همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: حفظ و نگهداری داشته های موجود بدین صورت که استفاده درست و حفاظت اصولی مانع از بین رفتن فضاهای سبز، ایستگاه های اتوبوس و سایر موارد مبلمان شهری یکی از اصول رسیدن به توسعه و افزایش سرمایه است و در این صورت است که می توانیم پروژه های اساسی تعریف و در راستای توسعه اثر بخش حرکت کنیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.