تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
6
دادستان مرکز استان خوزستان :

اقدامات انجمن از حمایت‌ زندانیان پس از آزادی نیز باید تداوم داشته باشد

  • کد خبر : 10509
  • 07 اردیبهشت 1401 - 11:28
اقدامات انجمن از حمایت‌ زندانیان پس از آزادی نیز باید تداوم داشته باشد
امید جنوب - دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: فعالیت‌های انجمن حمایت از زندانیان باید با نگاهی نو و تحولی و شامل حمایت پس از خروج از زندانیان باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: فعالیت‌های انجمن حمایت از زندانیان باید با نگاهی نو و تحولی و شامل حمایت پس از خروج از زندانیان باشد.
به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خوزستان، صادق جعفری چگنی در جلسه با هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان، اظهار داشت: وقتی فردی گرفتار مجازات زندان می‌شود، خانواده وی نیز دچار مشکلات و متعاقب آن آسیب‌هایی می‌شوند که برای پیشگیری از این آسیب‌ها، ضروری است که خانواده‌های زندانیان نیز شامل این حمایت‌ها باشند.
وی ادامه داد: اقدامات انجمن‌های حمایت از زندانیان باید همگام با رویکردهای تحولی و تعالی باشد و از نظرات کارشناسان، دانشگاهیان، کار آفرینان و فعالان اقتصادی برای تقویت انجمن‌ها بهره جست.
جعفری چگنی گفت: در فرایند فعلی، این حمایت‌ها از زندانی و خانواده وی در زمان حبس صورت می‌گیرد در حالی که فردی که از زندان آزاد می‌شود نیز نیاز به حمایت دارد و برای پیشگیری از بازگشت زندانی به چرخه جرم و بازگشت وی به زندان ضرورت دارد که حمایت‌های اولیه تا مدتی ادامه داشته باشد.
وی با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده توسط انجمن حمایت زندانیان اهواز در زمینه خودکفایی مالی و درآمدهای پایدار برای توسعه خدمات به خانواده های زندانیان، گفت: در همین راستا باید گام‌هایی جهت ارائه خدمات پس از خروج نیز برداشته شود.
رییس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز خوزستان با اشاره به دیدگاه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت بخش تربیتی زندان‌ها، گفت: اقدامات زندان‌ها در بخش مراقبت از زندانیان باید از حوزه تامینی و تربیتی فراتر رفته و طبق اهداف تحولی و تعالی نظام قضایی باشد که در این رویکرد علاوه بر جذب کمکهای مردمی و توسعه مدیریت کیفی مراکز درآمدزایی و اقتصادی فعلی، از نظرات کارشناسی صاحبنظران، صاحبان تجربه، کارآفرینان، فعالان حوزه دانش‌بنیان، اصحاب علم و دانشگاهیان و … استفاده کرد و همه اینها به سمت توسعه خدمات حمایتی از زندانی و خانواده سوق داده شود.
جعفری چگنی با تقدیر از تلاش‌های دادستان سابق مرکز استان به عنوان رئیس سابق هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز خوزستان، افزود: این خدمات باید بیش از گذشته توسعه یابد و با همت جمعی می‌توان در عرصه توسعه عدالت قضایی، زندانبانی اسلامی و کاهش جمعیت کیفری، خدمات تربیتی و حمایتی گام‌های ثمربخشی برداشت.
در ادامه این نشست، پروین مدیر کل زندان‌های استان از ارائه ۱۳ هزار مورد خدمات انجمن‌ها با اعتبار بیش از هفت میلیارد تومان به خانواده‌های زندانیان خبر داد.
حجت الاسلام هاشم نیا مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان نیز گزارشی از تلاش‌های این انجمن با حمایت هیأت مدیره برای نیل به درآمدهای پایدار و ارتقای توان حمایتی از خانواده‌های مددجویان و زندانیان نیازمند ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.