تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4
سرپرست علوم پزشکی اهواز خبر داد

افزایش ۶ برابری مراجعات به بیمارستان‌های خوزستان / همه بیمارستان‌ها در آماده‌باش

  • کد خبر : 8347
  • 16 بهمن 1400 - 13:37
افزایش ۶ برابری مراجعات به بیمارستان‌های خوزستان / همه بیمارستان‌ها در آماده‌باش
امید جنوب- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش ۶ برابری میزان مراجعه به بیمارستان‌ها در استان خوزستان خبر داد.

دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۶ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا، مراجعه برای واکسیناسیون نسبت به گذشته بیشتر شده است اگرچه هنوز ازدحام نداریم.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، وی افزود: در حال حاضر در استان خوزستان پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۵ درصد و پوشش نوبت دوم ۷۱ درصد است. پوشش نوبت سوم واکسیناسیون نیز در افراد بالای ۱۸ سال ۲۱ درصد بوده است.

سرمست با بیان اینکه واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۱ سال با اخذ رضایت والدین انجام می‌شود، گفت: تاکنون ۹ درصد کودکان ۹ تا ۱۱ سال واکسن تزریق کرده‌اند. روند مراجعه این گروه سنی برای واکسیناسیون تدریجی و مستمر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد: بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است و همه واکسن‌های موجود قابلیت تزریق برای هر سه دوز را دارند اگرچه شاید گاهی یک نوع واکسن به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: میزان مراجعه به بیمارستان‌ها در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۶ برابر شده است اما همه این بیماران مثبت قطعی ابتلا به کرونا نبودند زیرا از همه افراد تست گرفته نمی‌شود.

سرمست با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، افزود: در این مدت موارد بستری و فوت سه برابر شده است اگرچه هنوز تعداد موارد فوت زیاد نیست. البته دو هفته پس از افزایش موارد بیماری، موارد بدحال خود را نشان می‌دهند و سپس موارد مرگ هم بیشتر می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش نیاز به تخت در یکی دو هفته آینده، افزود: وضعیت موارد بستری و ترخیصی تقریبا نزدیک به هم است اما یکی دو هفته بعد با افزایش بیماران بدحال، تخت‌های بیشتری اشغال می‌شوند بنابراین باید همه بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگرچه به بیمارستان‌های خصوصی هم اعلام آماده‌باش می‌شود اما در این شرایط کنونی باید بیمارستان‌های دولتی غیردانشگاهی که آمادگی و تجربه قبلی دارند، وارد سیکل کرونا شوند تا ازدحام در بیمارستان‌های دانشگاهی کاهش یابد و موارد بستری و فوت کمتر شود.

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی سطح مناسبی ندارد، افزود: با توجه به شیوع بیماری، در هر جمعی احتمال وجود بیمار وجود دارد بنابراین باید حداقل از ماسک استفاده و از حضور در تجمع‌های غیرضروری پرهیز شود تا تعداد بیماران کم و خدمات‌رسانی بهتر شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.