تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
6

افزایش ۲۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی(ره)

  • کد خبر : 7163
  • 12 دی 1400 - 12:26
افزایش ۲۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی(ره)
امید جنوب- میزان تخلیه انواع کالاهای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) در نه ماهه سال جاری با 25 درصد رشد به بیش از 13 میلیون تن رسید.



به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به تخلیه ۱۳ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۵۲۹ تن انواع کالای اساسی تا پایان آذرماه سال جاری گفت: این حجم از کالاهای اساسی به وسیله ۲۲۱ فروند کشتی پهن‌پیکر اقیانوس‌پیما با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ی این مجتمع بزرگ بندری در کوتاه‌ترین زمان ممکن تخلیه شده که رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.
عادل دریس افزود: همچنین ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی از این بندر پس از انجام فرایند گمرکی از طریق ناوگان‌ جاده‌ای و ۱ میلیون و ۲۶۳ هزار تن نیز به وسیله ناوگان ریلی وارد کشور شد، که ۳۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ میلیون و ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی در انبار‌های بندر امام خمینی(ره) موجود است گفت: با توجه به تخلیه کشتی‌های کنار اسکله و کشتی‌های پهلو گرفته، چهار میلیون و ۳۷۳ هزار تن انواع کالا‌های اساسی در این مجتمع بزرگ بندری وجود دارد.
دریس همچنین با اشاره به این که بیش از ۷۰ درصد کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می‌شود افزود: مجتمع بندری امام خمینی(ره) در زمینه ترانزیت و صادرات محصولات صنایع همجوار نیز فعالیت دارد و بیش از ۳۴ میلیون تن کالای اساسی و دیگر انواع محمولات از ابتدای امسال تاکنون از این بندر بزرگ تجاری تخلیه و بارگیری شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=7163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.