تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

افزایش ظرفیت تولید با نصب هفتمین مخزن چسب یکصد تنی شرکت لوح سبز

  • کد خبر : 2036
  • 01 شهریور 1400 - 9:48
افزایش ظرفیت تولید با نصب هفتمین مخزن چسب یکصد تنی شرکت لوح سبز
امید جنوب - عملیات نصب هفتمین مخزن یکصد هزار تنی چسب شرکت لوح سبز جنوب به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط‌ عمومی، مدیرعامل شرکت لوح سبز جنوب با اعلام این خبر، گفت: با افزایش این مخازن، ذخیره چسب UFC این کارخانه از هشت روز به ۱۰ روز افزایش می‌یابد و بخشی از نگرانی ها برای ایام زمستان و تعطیلات پیش بینی نشده و ایام عید نوروز مرتفع می‌شود.

پرویز نورمحمدی با اشاره به رفع محدودیت‌های تولید با نصب این مخزن یکصد تنی، بیان داشت که همزمان با فصل زمستان و کمبود گاز متان به عنوان ماده اولیه صنایع پتروشیمی تولید متانول، کارخانه‌ تولیدی این نوع چسب نیز تعطیل می‌شدند که افزایش مخازن ذخیره‌سازی در شرکت لوح سبز جنوب، مانع از توقف تولید می شود و با این اقدام در ایام تعطیلات عید نیز دیگر نگرانی از محدویت‌های حمل و نقل ماده اولیه وجود ندارد.

به گفته او، این اقدامات به منظور افزایش تولید در سال پشتیبانی از تولید، جلوگیری از افزایش قیمت UFC و چسب‌های UF و MF از سوی صنایع پتروشیمی تولیدکننده و همچنین جلوگیری از توقف تولید در ایام زمستان و تعطیلات طولانی مدت ایام عید انجام شده است.

مدیرعامل شرکت لوح سبز جنوب در ادامه افزود: طبق اصلاحات انجام شده در کارخانه تولید چسب، ظرفیت تولید در فاز اول از ۸۰ تن به ۱۲۰ تن و در فاز دوم توسعه با اصلاحات انجام شده در جهت تولید چسب از فرمالین به جای UFC ، ظرفیت کارخانه چسب به ۱۶۰ تن در روز رسید.

نورمحمدی با اشاره به ضرورت نصب مخازن ذخیره سازی مواد اولیه تاکید کرد که با افزایش ظرفیت تولید ام.دی.اف نسبت به سال گذشته، افزایش حجم ذخیره سازی مواد اولیه ضروری است و در کنار نصب مخازن ذخیره چسب یکصد تنی، نصب و راه‌ اندازی یک مخزن دیگر در سال جاری نیز در حال انجام است.

شرکت لوح سبز جنوب یکی از شرکت‌های زیرمجموعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در منطقه شعیبیه در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) واقع شده است.

این شرکت نخستین تولیدکننده ام. دی.اف از باگاس نیشکر با ظرفیت ۱۳۲ هزار متر مکعب در سال می‌باشد که توانسته در کنار اشتغالزایی، نقش مهمی را در حفظ و صیانت از محیط زیست ایفا کند.

افزایش ظرفیت خط روکش ام دی اف به ۲ هزار تخته در روز و نصب سیستم تزریق پارافین از دیگر دستاورد‌های این شرکت در یک سال اخیر است.

با تغییرات و برنامه ریزهای اعمال شده، ظرفیت تولیدی کارخانه از ۴۶ درصد به ۸۰ درصد رسیده و به گفته مسئولین این شرکت، در سال بهره برداری جدید ظرفیت اسمی کارخانه محقق خواهد شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2036

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.