تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
6

افزایش خوراک پتروشیمی های منطقه ماهشهر با بهره برداری از NGL ۳۲۰۰

  • کد خبر : 4251
  • 21 مهر 1400 - 10:21
افزایش خوراک پتروشیمی های منطقه ماهشهر با بهره برداری از NGL ۳۲۰۰
امید جنوب - معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با بهره برداری از طرح NGL ۳۲۰۰ حجم خوراک پتروشیمی های منطقه ماهشهر افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی دیروز سه شنبه(۲۰ مهرماه)  در حاشیه بازدید از طرح NGL ۳۲۰۰ اظهارکرد: یکی از مسائل مهم ما در صنعت پتروشیمی تامین پایدار خوراک پایداراست و در سال های اخیر خود صنعت پتروشیمی به توسعه طرح های NGL ورود کرده است.
وی با بیان این که ساخت طرح ملی پالایشگاه بید بلند خلیج فارس، NGL ۳۲۰۰ و NGL۳۱۰۰ در راستای استفاده بهینه گاز های مشعل و تامین پایدار خوراک پتروشیمی ها برنامه ریزی شده گفت: هاب ماهشهر عمدتا بر اساس خوراک دریافتی از طرح های NGL توسعه یافته و نوسانات در میادین نفتی بالادستی طرح های NGL بطور مستقیم مجتمع های تولیدی این منطقه را متاثر خواهد کرد.
محمدی افزود: در منطقه غرب کارون طرح NGL ۳۲۰۰ گازهای همراه نفت را از میادین آزادگان جنوبی و شمالی، یادآوران و دارخوین و منطقه اروندان دریافت و ضمن فراورش ، گاز طبیعی به خط سراسری و گاز غنی C۲پلاس بعنوان خوراک صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: روند پیشرفت طرح NGL ۳۲۰۰ که ظرفیت دریافت و فراورش ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز داشته و در ۲ ردیف طراحی شده است نسبت به سال ۹۸ از شتاب مناسبی برخوردار شده است و انشالله در سال آینده ردیف اول این طرح بهره برداری خواهد شد و محصول تولیدی آن به عنوان خوراک با ارزش به پتروشیمی بندر امام ارسال می شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4251

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.