تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
9

افتتاح و کلنگ زنی ۷ فضای آموزشی در خوزستان

  • کد خبر : 9304
  • 20 اسفند 1400 - 11:30
افتتاح و کلنگ زنی ۷ فضای آموزشی در خوزستان
امید جنوب- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۷ فضای آموزشی با ۱۷ کلاس درس در شهرستان‌های باغملک، دزپارت و اندیکا امروز پنجشنبه افتتاح یا کلنگ زنی شدند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، علی قربانی گفت: یکی از اولویت‌های ما در مدرسه سازی تخریب فضا‌های آموزشی فرسوده و ناایمن و ساخت مدارس مستحکم ایمن با استاندارد‌های روز است.

او می‌گوید: در بین مدارس تخریبی و نا ایمن مدارسی که با سنگ ساخته شده‌اند برای ما در اولویت قرار دارند به دلیل اینکه اغلب این مدارس در مناطق کوهستانی و زلزله خیز هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان به روند حذف یکهزار و ۲۰۰ کلاس درس سنگی در استان گفت: خوشبختانه با تلاش و برنامه ریزی‌های انجام شده ۳۰۰ کلاس درس سنگی تخریب و کلاس درس مستحکم و ایمن جایگزین آن‌ها شد.

وی به بهره برداری ۳۰۰ کلاس درس دیگر نیز تا مهرماه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت:  امیدواریم با کمک خیرین و دولت بتوانیم تمامی مدارس سنگی در استان را تا ۲ سال آینده حذف نمائیم.

به گفته آقای قربانی امروز یک مدرسه ۲ کلاسه با زیربنای ۷۶ مترمربع و اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال در روستای آب کهره و یک مدرسه یک کلاسه در روستای آب انارکی با زیربنای ۴۲ مترمربع و هزینه پنج میلیارد ریال با مشارکت شرکت هلدینگ عظام در اندیکا به بهره برداری رسید که سهم خیر در ساخت این ۲ مدرسه پنج میلیارد ریال است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: همچنین در شهرستان باغملک دبیرستان چهار کلاسه مهر عظام با زیربنای ۱۶۵ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال با مشارکت هلدینگ عظام در محله منجنیق باغملک به بهره‌برداری رسید که سهم خیر در ساخت این مدرسه سه میلیارد ریال است.

وی از آغاز عملیات ساخت سه مدرسه در باغملک خبر داد و گفت: یک مدرسه سه کلاسه در روستای کلتندر، یک مدرسه سه کلاسه در محله آل خورشید و یک مدرسه ۲ کلاسه در روستای محمد کاظمی میداوود کلنگ‌زنی شد.

آقای قربانی می‌گوید: همچنین در ادامه برنامه‌های امروز یک مدرسه ۲ کلاسه با زیربنای ۷۶ مترمربع و هزینه هشت میلیارد ریال با مشارکت هلدینگ عظام در روستای کهرلا شهرستان دزپارت افتتاح شد.

طی ۲ سال اخیر خوزستان با ساخت بیش از ۲هزار و ۶۰۰ کلاس درس در صدر مدرسه سازی کشور قرار دارد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.