تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7

استقرار بیش از ۲ هزار مسافر نوروزی در ستادهای اسکان خوزستان

  • کد خبر : 9478
  • 01 فروردین 1401 - 12:24
استقرار بیش از ۲ هزار مسافر نوروزی در ستادهای اسکان خوزستان
امید جنوب _ دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان استقبال گردشگران از استان از زمان شروع رسمی ستاد در ۲۶ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ را کم‌نظیر توصیف کرد و از اسکان ۲ هزار و ۱۳۰ مسافر نوروزی خبر داد.

به ‌گزارش امید جنوب، سیدحکمت‌الله موسوی در حاشیه بازدید از ستاد اسکان آموزش و پرورش ناحیه سه اهواز با بیان این‎ که برای ایام نوروز در محدوده شهرستان‌های مختلف استان، اسکان در مدارس پیش‌بینی شده است افزود: به علت این‌که مدارس حدود دو سال به دلیل غیرحضوری بودن کلاس‌های درس بلااستفاده بودند، در برخی مدارس، امکانات و تجهیزات آن‌ها از بین رفته بودند اما مسؤولان آموزش و پروش همت کردند و تلاش وافری داشتند و توانستند در فرصت کم مجموعه‌های خوبی را برای اسکان آماده کنند.

او با اشاره به وضعیت فعلی ستاد اسکان استان گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر عوامل اجرایی برای استقبال و پذیرش مسافران نوروزی در مراکز اسکان استان خوزستان در نظر گرفته شده و در مجموع پنج‌هزار و ۵۸۰ کلاس، خانه معلم و مراکز رفاهی آموزش و پرورش خوزستان برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌سازی شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان به نرخ‌های تعیین‌شده برای مراکز اسکان میهمانان نوروزی اشاره کرد و افزود: کلاس‌ها براساس نوع خدمات و امکانات رفاهی گروه‌بندی شده‌اند که نرخ یک شب اقامت در کلاس گروه ویژه ۶۰۰ هزار ریال، گروه الف ۵۰۰ هزار ریال، گروه ب ۴۰۰ هزار ریال و گروه جیم ۳۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

او یادآور شد: ۲۷۰ سوئیت و ۱۵ اتاق عمومی با ظرفیت یک‌هزار و ۳۲۱ نفر نیز در ۱۶ شهرستان خوزستان آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند.

موسوی بیان کرد: تا این لحظه دوهزار ۱۳۰ نفر مسافر در ستادهای اسکان استان مستقر شده‌اند که از این تعداد ۹۳۰ نفر در مدارس و ۱۲۰۰ نفر نیز در مراکز رفاهی اسکان یافته‌اند.

او اضافه کرد: ۲۶۷ خانوار در مدارس و ۲۵۰ خانوار نیز در مراکز رفاهی اسکان دارند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خوزستان استقبال گردشگران از استان تا یک روز پیش از آغاز فروردین را کم‌نظیر توصیف کرد و افزود: امیدواریم مشکل خاصی در حوزه اسکان نباشد و میزبان خوبی برای گردشگران در ایام نوروز باشیم.بنابر اعلام اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، ۱۱ کمیته در خوزستان برای استقبال از مسافران نوروزی تشکیل شده است.

سفر مسافران نوروزی به استان خوزستان از اواخر اسفند ماه به تدریج آغاز شده و همچنان رو به افزایش است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9478

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.