تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
15

استفاده از ظرفیت نخبگان در مسیر توسعه/محرومیت زدایی، کاهش فقر و کاهش نرخ بیکاری از اولویت های مهم استان/توجه به تنوع قومی و فرهنگی

  • کد خبر : 5092
  • 18 آبان 1400 - 10:11
استفاده از ظرفیت نخبگان در مسیر توسعه/محرومیت زدایی، کاهش فقر و کاهش نرخ بیکاری  از اولویت های مهم استان/توجه به تنوع قومی و فرهنگی
امید جنوب - دکتر صادق خلیلیان، استاندار خوزستان روز دوشنبه در نشستی با شورای اندیشه ورز صدا و سیما ضمن اشاره به مسایل استان در حوزه های مختلف، بر استفاده از ظرفیت نخبگان، اساتید و اقوام در مسیر توسعه استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، خلیلیان در این نشست تخصصی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان را دغدغه‌مند  و دارای ظرفیت دانست و گفت: از این ظرفیت کمک‌کننده  می‌توان در جهت توسعه استان بهره برد از سوی دیگر اساتید دانشگاه، نخبگان، فرهیختگان و هیات‌های اندیشه ورز  از جایگاه مهمی برخوردارند و به عنوان گروه های مرجع و پیشتاز در مسایل مختلف استان  نقش تاثیرگذاری می توانند ایفا کنند.

وی  با اشاره به استان خوزستان به عنوان یک استان راهبردی که بر مسیر توسعه کشور نیز تاثیرگذار است خاطرنشان کرد:  هر چه خوزستان توسعه بیشتری داشته باشد به توسعه کشور نیز  کمک می‌شود

استاندار خوزستان ضمن آسیب‌شناسی و ریشه یابی مشکلات استان توضیح داد: مشکلات استان بیش از این که محدود به اعتبارات شود به مسایل درون استان که باید سازمان دهی شود  برمی‌گردد.

به کار گیری تنوع قومی در مسیر توسعه استان

وی  ادامه داد: تنوع قومی و فرهنگی استان ظرفیتی بزرگی به شمار می رود  و آنطور که باید از آن در جهت بهبود  شرایط و توسعه استان  بهره برده نشده است.

خلیلیان محرومیت زدایی، کاهش فقر و کاهش نرخ بیکاری  را از اولویت های مهم استان برشمرد و گفت:  ابعاد مختلف توسعه روابط در هم تنیده ای دارند و تفکیک پذیر نیستند زیربنای هر جامعه ای فرهنگی است اما اگر سایر ابعاد مورد توجه قرار نگیرند بر آن تاثیر می‌گذارد و مشکلات فرهنگی و امنیتی را ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: مسایل استان قابل حل شدن هستند و نیاز است برای حل آنها تصمیمات به موقع گرفته شود اگر برخی مشکلات استان نیز نیاز به بودجه و اعتبارت داشته باشند  این مساله را دنبال می کنیم.

گفتنی است اعضای شورا اندیشه ورز استان در این نشست، نظرات و پیشنهادت خود را در حوزه های مختلف استان مطرح کردند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5092

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.